בית על סוללה


אנרגיה סולארית - איזו מילת קסם מפחידה. מצד אחד - מסמל המושג הזה פוטנציאל אדיר, חיים מודרניים בלי נזקים לסביבה (ולריאות). מצד שני - אם אתם לא חיים בחצי הדרומי של אפריקה, משמעות הדבר גם שלא תמיד תהיה לכם אנרגיה זמינה. שמש, רוח, חום הנפלט מהאדמה - כולם מקורות אנרגיה שתלויים בשינויי מזג-אוויר. הבעיה היא שעד היום לא נמצא אף פיתרון לאחסון ארוך-טווח (וב`ארוך-טווח` אני מדבר על בסך-הכל יותר מכמה שניות) של האנרגיה המתקבלת ממתקנים ירוקים כאלה.

פאנאסוניק, שרכשה ביום שני האחרון את מניות השליטה בחברת האלקטרוניקה הוותיקה סניו, הודיעה ביום רביעי כי לה יש פיתרון לבעיה. נשיא פאנאסוניק, פוּמיוֹ אוֹטְסוּבוֹ, אמר בריאיון לעיתון יוֹמיוּרי שימבּוּן כי פאנאסוניק וסניו כבר יצרו אבטיפוס פועל של סוללת-אחסון לשימוש ביתי (בתמונה), וכי הם החברה הקרובה ביותר למימוש חזון החיים נטולי-הפחמן הדו-חמצני.

סוללת הליתיום-יון הניסיונית של החברות מסוגלת, לטענת הנשיא, לצבור כמות אנרגיה המספיקה לתפעול בית ממוצע במשך שבוע. פאנאסוניק מתכוונת להתחיל לשווק את הסוללה בפועל בשנת 2011, יחד עם מערכת שתאפשר לעקוב אחר צריכת החשמל על-גבי מסך הטלוויזיה הביתי.
מהלך ההשתלטות על סניו, אגב, הפך את פאנאסוניק לתאגיד האלקטרוניקה השני בגודלו ביפן אחרי היטאצ`י.














0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה