תערוכת הסלולאר 2010 - טושיבה

אי אפשר לדבר כל השבוע על התערוכה הסלולארית בברצלונה בלי להראות כמה מכשירים. זו הראשונה בלקט של רשומות שיראו לכם קצת ממה שמתכננות עבורנו יצרניות הטלפונים לשנה-ומשהוא הקרובות.

שני המכשירים ברשומה זו שייכים לטושיבה, שהפרופיל שלה בשוק החומרה הניידת די נמוך, אם נוציא מהכלל את העובדה שהדורות הראשונים של נגן המוסיקה המייקרוסופטי Zune יוצרו על ידה.

המכשיר הראשון הוא TG02, יורשו של דגם TG01 שהציגה החברה בתערוכה בשנה שעברה. מדובר באחד המכשירים הדקים בשוק, בעובי של פחות מס"מ, ובעל המסך הגדול ביותר (לפחות לפי מיטב חיפושיי) - 4.1 אינצ'. המסך הענק, וזה פרט מפתיע למדי, הוחלף מרזיסטיבי לקפסיטיבי (כלומר: טכנולוגיית המגע המתקדמת ביותר), ורזולוציית התצוגה שלו היא WVGA (כלומר: 800x480 פיקסלים). הוא מריץ את ממשק SPB Mobile Shell עליו כתבתי שלשום, על גבי מערכת ההפעלה Windows Mobile 6.5 ומעבד במהירות 1GHz. אחת מהבחירות המעניינות שעשתה כאן טושיבה הוא שילוב של ממשק ההקלדה Swype, אותו היכרתי לכם לראשונה לפני כמעט שנה וחצי. לא ברור כרגע מתי יצא המכשיר, לאיזה שוק ובאיזה מחיר.




המכשיר השני שהוצג הוא K01 - מכשיר דומה למדי ל-TG02, בתוספת מקלדת "נשלפת" בהחלקה. עוביו גדול ב-3 מ"מ מזה חסר-המקלדת, והמסך הוחלף, בפעם הראשונה במכשיר של טושיבה, במסך OLED, המספק תגובה מהירה, צבעים בהירים וצריכת חשמל נמוכה. גם המכשיר הזה מבוסס על מעבד במהירות 1GHz, וניתן להרחיב את שטח האחסון שלו באמצעות חריץ SDHC. הממשק של המכשיר הזה אינו מוכר, וככל הנראה נוצר במיוחד ע"י טושיבה. הם לא נותנים לכתבים לצלם אותו בוידאו, וגם לא מבהירים האם הוא יושב על מערכת ההפעלה Windows Mobile או לא, אך כתב אנגאדג'ט שון קופר, שניסה את המכשיר בהשגחת אנשי החברה, אומר שהוא עובד באופן מרשים וידידותי מאוד.

בנוסף לשני מכשירי הדגל של החברה, הציגה טושיבה בביתנה בתערוכה גם טכנולוגיות שפיתחה בשנה האחרונה לשוק המכשירים הניידים:
הטכנולוגיה הראשונה שהציגה החברה היא Resolution+, אותה ייבאה החברה מטלוויזיות ה-REGZA לטלפונים חכמים. זוהי טכנולוגיה המשפרת את איכות הוידאו ע"י ניתוח איכות התמונה והתאמתה המירבית לגודל המסך בזמן אמת, ומספקת וידאו חד יותר (הכי חד?), נקי יותר ועשיר יותר.
הטכנולוגיה השניה שהציגה החברה היא אחד הדברים הכי שימושיים ששמעתי עליהם השנה. טכנולוגיית LCD Control מיועדת להילחם בבעיית הצפייה במסכים תחת אור שמש. כאשר משתמשים בטלפון בחוץ, ההשתקפויות נוטות להפוך את המסך הצבעוני ללא ברור. המנגנון הזה מגביר את ניגודיות הצבעים באור חזק, כדי שהמשתמש יוכל לראות בבירור את מה שקורה על המסך שלו.
עוד דבר מעניין שהודגם בביתן 8A111 הוא תוכנת Voice Translation, שמשלבת בין טכנולוגיות זיהוי הדיבור ויצירת הדיבור שפיתחה החברה. התוכנה מאפשרת להקליט משפט בשפה אחת, אותה היא תתרגם ותומר בשפה שניה.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה