מייקרוסופט: סוללות שחוקות אינן אשמת חלונות7



שלשום דיווחתי לכם כאן על תלונות של משתמשי מחשבים ניידים על התראות כוזבות לכאורה של חלונות7, המתריעה על שחיקת הסוללה ובמקרים מסויימים אף מכבה את המחשב ללא כל סיבה ממשית.
אמש, בשעת לילה מאוחרת, כתב נשיא חטיבת Windows סטיבן סינופסקי בבלוג Engineering Windows 7 כי אחרי כמעט שבוע של בדיקות הגיעה מייקרוסופט למסקנה כי אין כל בעיה במערכת זיהוי שחיקת הסוללה בחלונות 7. "מספר מאמרים שפורסמו בתקשורת בשבוע האחרון משכו תשומת לב לתלונות של משתמשים בבלוגים ובפורומים שלנו, שלטענתם חלונות 7 הזהירה אותם כי עליהם להחליף את הסוללה במחשבים שלפני שדרוגם ל-Windows 7 עבדו באופן משביע רצון", כתב סינופסקי. "הכתבות הללו תיארו הודעות בפורומים שלנו לפיהן חלונות 7 לא מזהירה רק משתמשים שהסוללות שלהם שחוקות - כפי שתכננו אותה לעשות - אלא אף רמזו כי המערכת מדווחת על סוללות שחוקות כאשר הן אינן כאלה, ואף גורמת בעצמה לבעיות".
סינופסקי הרחיב ואמר כי בכל הנסיונות שנעשו ע"י מייקרוסופט ושותפותיה התקבלו התרעות על סוללות שחוקות רק כאשר הן אכן היו כאלה. הוא אף הסביר כי מערכת ההתרעות של חלונות 7 מחשבת את שחיקת הסוללה לפי דיווח של מעגל הסוללה עצמו. סוללות מחשבים מודרניות מכילות קושחה פנימית המודדת את מצב בריאות הסוללה בוט"ש (ואט/שעה). מערכת ההתרעה החדשה של Windows 7 פשוט קוראת את הנתון המתקבל מהסוללה ומשווה אותו לתכנון כמות הוט"ש המקורי של הסוללה, המדווח גם הוא ע"י קודים המשולבים בקושחת הסוללה. אם החישוב מוצא שכוחה של הסוללה ירד לפחות מ-60% מהתכנון המקורי - הוא מתריע בפני המשתמש על ה"סכנה". בכל מהלך העניינים המערכת קוראת מידע קיים, ואין בכוחה לשנותו או לכתוב מידע אחר, כך שבעצם בלתי אפשרי מבחינה טכנית שהמערכת תגרום לבעיה או שגיאה כלשהיא.
סינופסקי אמר שסביר להניח שרוב המשתמשים שדיווחו על ה"בעיות" פשוט שידרגו לאחרונה את מערכת ההפעלה, ונתקלו בהתרעה לה הם לא היו רגילים ממערכות הפעלה קודמות. במקום להבין שהסיבה להבדל הוא שמערכות הפעלה אלו לא היו מצויידות במנגנון כזה, האשימו המשתמשים את חלונות7 ביצירת אזהרות סרק לגבי הסוללה. הוא המליץ שכל מי שרואה את האזהרה אכן יחליף את הסוללה וייפטר מה"מטרד", או - במקרה של חשד לאזהרת שווא - ייצור קשר ישיר עם מייקרוסופט ויספק לה את הפרטים הנחוצים להוכחה כי אכן קיימת טעות כלשהיא במערכת.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה