אינטל ונוקיה פועלות יחד




תערוכת הסלולר העולמית בברצלונה מתנהלת בשיא המרץ, אך את מירב תשומת הלב היום מושכת דווקא הכרזה משותפת של שתי חברות שלא משתתפות בכנס כלל.
הבוקר הכריזו אינטל האמריקאית ונוקיה הפינית על איחוד מערכות-ההפעלה מבוססות הלינוקס שלהן, Moblin ו-Maemo. שתי מערכות ההפעלה פרצו לתודעה ממש לא מזמן (2008 בממוצע), ולא הספיקו להשאיר יותר מדי רושם על משתמשים, מאחר ושתיהן היו, בצורה זו או אחרת, ב"שלבי בניה". עכשיו הודיעו שתי החברות כי הן ישלבו כוחות ויצרו מערכת הפעלה חדשה בשם MeeGo.
MeeGo תיבנה על בסיס Moblin של אינטל, המקנה תאימות למגוון רחב של פלטפורמות חומרה, ותכיל את פלטפורמת פיתוח התוכנות Qt של נוקיה. Qt נמצאת בשימוש כבר מספר שנים, ומאפשרת למפתחים לתכנת יישומים התואמים למערכות הפעלה שונות במכשירים שונים. יחד תיווצר מערכת הפעלה שתוכל לרוץ על כל סוגי המכשירים, החל ממחשבים ביתיים, דרך טלפונים חכמים וכלה בנגני מולטימדיה ואפילו מכשירי טלוויזיה מודרניים.
שתי החברות הודיעו שקוד המערכת יהיה פתוח לחלוטין, ולא יאוחסן ע"י מי מהן, אלא על ידי קהילת המפתחים של לינוקס. כל מי שירצה להשתתף בפיתוחה יוכל לעזור דרך אתר הקרן. היישומים למכשירי נוקיה יימכרו בחנות ה-Ovi, והיישומים למכשירים מבוססי מעבדי Atom של אינטל (או מעבדים אחרים שלה) יימכרו ב-Intel AppUpSM Center. החברות מבטיחות כי היישומים יהיו זהים, ויאפשרו למשתמשים להישאר עם היישומים האהובים עליהם בלי קשר להחלפת המכשירים התכופה שהיא מנת חלקו של כל איש (עסקים) בעולם המודרני. לא ברור עדיין אם מי שירצה את אותו יישום על טלפון הנוקיה שלו והנטבוק מבוסס-האטום שלו יצטרך לשלם עליו פעמיים, אבל סביר להניח שכאשר יצאו המכשירים הראשונים של נוקיה המבוססים על המערכת החדשה - במחצית השניה של השנה - נדע את התשובה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה