סוני מרחיקה את הפיראטים מהרשת


לפני כשלושה שבועות לעגנו קצת לחברת המשחקים Ubisoft על הניסיון החדש שלה להילחם בפיראטיות ע"י כפיית חיבור לאינטרנט כל זמן המשחק. עכשיו הגיע תורה של סוני לחשוף הגנה מבוססת-רשת למשחקים שלה, אך בהבדל משמעותי.
השבוע הוציאה סוני את המשחק השלישי בסדרת SOCOM: Fireteam Bravo לקונסולת ה-PSP. המשחק מצוייד לראשונה ביכולת משחק רב-משתתפים ברשת, אך איתו מגיעה הגנה חדשה נגד פיראטיות: משתמש שרוצה לשחק עם חברים או משתמשים אחרים ברשת ה-PlayStation Network יחוייב לרשום קודם את עותק המשחק מול שרתי סוני.
משתמש שיקנה את המשחק על דיסק UMD יצטרך להקליד קוד אימות המופיע על גבי האריזה, בעוד עותקים של המשחק שייקנו בהורדה ישירה דרך PlayStation Store יאומתו אוטומטית בכל חיבור לרשת. אם יגלה השרת שעותק המשחק כבר אומת ממכשיר PSP אחר (למשל: במקרה של רכישת עותק משומש) - הגישה למשחק ברשת תיחסם. משתמש שיקנה עותק משומש של המשחק או יחליף מכשיר וירצה לשחק ברשת, יוכל לשלם 20 דולרים ולקבל קוד אימות חדש.
בראיון לאתר הגיימינג IGN אמר ג'ון קוֹלר, מנהל שיווק החומרה בחטיבת הבידור הממוחשב של סוני באמריקה, כי מערכת ההגנה החדשה הינה נסיונית, ולחברה אין כרגע תוכניות להכניסה למשחקים נוספים. הוא אמר כי בניגוד לשיטת ההגנה החדשה של Ubisoft, שעוררה ביקורות קטלניות על כפיית החיבור התמידי לשרתי החברה כדי לשחק, הגישה של סוני דווקא צפויה להתקבל בחיוב בקרב גיימרים. זאת מכיוון והיא תשפר את חוויית המשחק (ע"י מניעת "גניבת" רוחב-פס בשרת המשחק ע"י שחקנים פיראטיים).
הטקטיקה של סוני מאפשרת לשחקנים חוקיים ליהנות מחוויית משחק עשירה יותר, מבלי להכניס אותם לפיקוח נוסח האח-הגדול. כך יוכלו כל השחקנים, חוקיים ופיראטיים, ליהנות מחוויית המשחק הבסיסית, כאשר התכונה החדשנית ביותר - משחק מרובה משתתפים ברשת - נשמרת לאלו הראשונים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה