מתממשקים


מאז חשיפתו של האייפון ב-2007, נראה שתעשיית הסלולאר מפגרת אחרי אפל בכמה צעדים גדולים בכל מה שנוגע לממשק המשתמש. חוץ מסמסונג, שהצליחה ליצור ממשק נחמד למדי עם ה-TouchWiz, כל ניסיון אחר הוכתר ע"י כתבי הטכנולוגיה והמשתמשים כאחד ככישלון חרוץ. אבל בשנה האחרונה התעוררו חברות רבות והחלו ליצור ממשקים נועזים יותר, מקוריים יותר, אינטואיטיביים יותר. השבוע, לכבוד תערוכת הסלולאר בברצלונה, הוצגו לפחות שלושה ממשקים שונים שכל אחד מהם מפיח חיים חדשים בטלפונים החכמים:

חברת התוכנה SPB לא חדשה בתחום ממשקי הסלולאר. היא טוענת שהיישום שלה ל-Windows Mobile, שנמצא כרגע בגרסא 3.5, הוא היישום הנמכר ביותר למכשירים ניידים. הוא זמין לא רק למשתמשי קצה, אלא גם לחברות שרוצות לשלב אותו במכשיריהן כברירת מחדל (כפי שעשתה טושיבה במכשיר שמוצג בברצלונה). הבעיה היא שעד היום הוא היה זמין רק למכשירי Windows Mobile - אחוז די קטן מהשוק. לרגל תערוכת הסלולאר בברצלונה הכריזה החברה על גרסא 5 (מה עם 4?) של היישום שלה, שתהיה זמינה לראשונה גם למערכות ההפעלה "סימביאן" ו"אנדרואיד".
SPB Mobile Shell הוא יישום המתלבש על מערכת ההפעלה הסלולארית והופך את "מסך הבית" לסביבה תלת-ממדית דינאמית. הוא תומך בריבוי שולחנות עבודה, יישומונים, ויכולות שונות ומשונות שלא תמצאו במערכות ההפעלה הסלולאריות הרגילות. גרסא 5 כוללת מנוע גרפי תלת-ממדי חדש, מנוע "אינטראקציה טבעית" האחראי על מולטי-טאצ' וחיישנים (כמו אקסלרומטר), מנוע האחראי על פידבק ויזואלי והאפטי (תחושתי), יישומונים תלת-ממדיים, אינטגרציה של רשתות חברתיות לתוך כל חלקי הממשק (כך שאפשר, לדוגמא, לקשר לספר הטלפונים תמונות של אנשי הקשר מחשבונות הפייסבוק שלהם) ותוכנה משופרת להתאמת הממשק המיועדת למתכנתים וחברות המבנות את הממשק במכשיריהן.

The Astonishing Tribe השוודית מציגה בברצלונה את TAT Home. זהו יישום למערכת ההפעלה אנדרואיד, ההופך את "מסך הבית" המשעמם שתיכננה גוגל לסביבת עבודה תלת-ממדית המסוגלת לבצע מטלות רבות ללא צורך לעזוב את המסך הראשי. הוא כולל תכונה לדפוף חזותי מהיר בין כל שולחנות העבודה הזמינים (יש באנדרואיד עד 6 כאלה) בשם Widget Fan, ממשק מונחה מחוות, יישומון להצגה ויזואלית של הודעות (SMS או מייל), כאשר הדפדוף ביניהן מתבצע במשיכת אצבע וכל הודעה מוצגת ככרטיס היוצא מתוך מגירת מסמכים, נגנן מוסיקה תלת-ממדי בעל ממשק ייחודי ומרשים, תצוגת אנשי הקשר בטבלה, כאשר התוכנה מסדרת אותם אוטומטית כך שאלו שאתם בקשר השוטף ביותר איתם יופיעו כאייקונים על מסך הבית ומשיכת אצבע תוביל לשאר, שילוב של יישומוני Android ו-TAT על אותו מסך בשקיפות מלאה, אשפי שעון מעורר ומזג אוויר רבי-אפקטים ועוד.
לא ברור עדיין האם היישום יוצע למשתמשים בודדים או לספקיות, ובאיזה מחיר, אך הגרפיקה המרהיבה והשילוב במערכת ההפעלה הקיימת בהחלט הופכים את TAT Home למשהוא ששווה לעקוב אחריו.






אחרונה חביבה היא מייקרוסופט, שהציגה אתמול לראשונה את ממשק מערכת ההפעלה הסלולארית הבאה שלה, Windows Phone 7. נכון שכבר דיברתי עליה אתמול בהרחבה, אך כאן ראוי לציין שוב כי הממשק הזה לא דומה לשום דבר שראינו בשוק עד היום. ענקית המחשוב בנתה הכל מאפס, ובשילוב בין ממשק תפריטים טקסטואלי דו-ממדי פשוט לאפקטים תלת-ממדיים ואנימציות חיות יצרה מערכת שבהחלט עשויה למשוך את הקהל הרחק מממשק טבלת האייקונים המשעמם של אפל.




הדגמה של ממשק Windows Phone 7, צולמה ע"י עורך Engadget ג'וש טופולסקי.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה