גוגל רוכשת פורטל תשובות חברתי




אתמול דיווח בלוג הטכנולוגיה הגדול בעולם, TechCrunch, כי גוגל רכשה את מנוע המידע החברתי Aardvark.

Aardvark הוא מנוע חיפוש שנוסד ע"י יוצאי גוגל ב-2007, והחל לפעול כבטא סגורה ב-2008. ייחודו הוא השילוב בין חיפוש סמנטי (כלומר: האתר "מבין" מה אתם רוצים לדעת), אינטליגנציה אנושית ושילוב של שתיהן על גבי פלטפורמה חברתית. לאחר הרשמה לאתר, תוכלו להקליד בשדה החיפוש שלו שאילתה (שימו לב: לא "מילת חיפוש", אלא שאלה של ממש). האתר לא יחפש את התשובה בעצמו - הסיסמא שלו היא "תשובות מאנשים שיודעים על מה הם מדברים". הוא יחפש בשבילכם את האדם האמין ביותר לענות על אותה שאלה, מבין חוג מכריכם שאישרתם לאתר כי אתם סומכים עליהם, ומכרים מדרגה שניה - כלומר: אנשים שהאנשים שאתם סומכים עליהם סומכים עליהם. למשל: אם תשאלו אותו "איפה יש מלון זול במנהטן?", הוא יחפש בחוג מכריכם ומכריהם מישהוא שגר באזור מנהטן ומבין בתיירות (או סתם מכיר את העיר), וישלח לו את השאלה. זהו בעצם פורטל דוגמת Yahoo Answers, רק שכאן אתם מקבלים תשובות מאנשים אמינים שאתם ממש מכירים.

השמועות על הרכישה התחילו בחודש דצמבר, ואתמול נחתמה עסקת הרכישה, במסגרתה שילמה גוגל על הסטארט-אפ של עובדיה לשעבר ולשעתיד 50 מיליון דולר.
לא ברור כרגע מה תעשה גוגל עם מנוע החיפוש הייחודי הזה. ב-CNET מניחים כי החיפוש האנושי ישולב בדרך כלשהיא בשירות ה-Buzz החדש, כך שאנשי קשר יוכלו לשאול שאלות שיישלחו לחבריהם שלפי הפרטים שגוגל יודעת עליהם הם המתאימים ביותר לענות על השאלות, אך ייתכן כי הוא ישולה כשירות נפרד. יש להניח שעד סוף 2010 נראה לאיזה כיוון גוגל לוקחת את ארדווארק.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה