גוגל מכניסה קצת באזז לג`ימייל






הערב, במסיבת עיתונאים בקמפוס גוגל ב-Mountain View, חשפה ענקית האינטרנט את הניסיון שלה לחדש משהוא בתחום הרשתות החברתיות.
השירות החדש של גוגל, הקרוי Google Buzz (כן, "באזז"), מוצג כתוסף שיתוף לשירות הדוא"ל Gmail.
עם הכניסה הראשונה לשירות (המוצג כתיקייה מתחת ל-Inbox), ימצא השירות באופן אוטומטי את אנשי הקשר הנפוצים שלכם בשירותי גוגל ויתחיל "לעקוב" אחריהם. בדומה לגוגל Wave (המכונה ע"י עיתונאי הטכנולוגיה בארץ גוּגלגַל), כל אחד מהמשתמשים יכול לפתוח "באזז" חדש בכל רגע נתון, ולהכניס לתוכו טקסט, תמונות, סרטונים, קישורים ועוד. ניתן גם לתכנת את ה"באזז" שלכם להציג לעוקביכם באופן אוטומטי כל תוכן חדש שאתם מעלים לאתרים אחרים כמו פיקאסה, פליקר, יו-טיוב, טוויטר ועוד.
ניתן להגדיר כל עדכון כציבורי - כלומר: פתוח לצפייה לכל גולש באינטרנט באמצעות מנועי חיפוש ורשתות חברתיות - או להגדיר מי מקבוצות או אנשי הקשר שלכם יוכל לצפות בו. ההגדרה נשמרת כך שבכל פעם שתתחילו "באזז" חדש הוא יפורסם כברירת-מחדל לאותה קבוצת-תפוצה כמו קודמו. כלומר: אם הגדרתם שרק החברים מהעבודה יוכלו לראות "באזז" מסויים, הבאזז הבא שתתחילו יוגדר מראש כסגור לקבוצה זו, אלא אם כן תרצו לשנות זאת.
בדיוק כמו בבלוג, כל תוכן שתכניסו לתוך הבאזז יוצג כאילו הוא חלק מההודעה, כאשר סרטונים מיו-טיוב רצים בתוך ההודעה, תמונות מוצגות ונפתחות על מלוא גודל המסך במעין מצגת שקופיות וכל קישור שתזינו "ישאב" טקסט ותמונות מתוך דף היעד - כמו בפייסבוק, רק שכאן אתם מחליטים אילו חלקים מהקישור יוכנסו לתוך ה"באזז".
כל אחד מקוראי הבאזז שלכם יוכל להגיב עליו, כאשר תגובות חדשות נוספות בזמן-אמת, ללא צורך בריענון הדף. בנוסף, כל תגובה לבאזז תישלח לתיבת הדואר הנכנס בג`ימייל, כדי שלא תפספסו שום דבר.
אם אתם רוצים לוודא שאדם מסויים יראה באזז מסויים, ביכולתכם להגיב לבאזז ולהכניס את שם איש הקשר בשיטה דומה לזו הנהוגה בטוויטר (עם "@"). ג`ימייל, כמובן, תשלים לבד כתובות מייל של אנשי קשר ברגע שתכניסו את האות הראשונה של שמם בשיטה זו.
אחד החידושים המעניינים בשירות של גוגל הוא שכדי שלא תחמיצו תוכן מעניין רק בגלל שהוא הועלה ע"י אדם שאינכם מכירים, השירות ימצא וימליץ לכם על באזזים שרבים ממכריכם הגיבו עליהם.






החלק המושקע ביותר בעניין הבאזז הוא החלק בו מגיע השירות למכשירים סלולאריים. באזז זמין כיישום למשתמשי אייפון ואנדרואיד, והוא משתמש בשירותי המיקום של הסמארטפונים (קרי: GPS) כדי לשייך את הבאזזים שלכם למיקומכם. היישום יאתר את מיקומכם על המפה, ויאפשר לכם לבחור האם המיקום נכון (לדוגמא: במקרה ואתם בבניין עם כמה חנויות תוכלו לבחור באיזו מהן אתם נמצאים) ולאשר שאתם אכן מעוניינים בקישור הבאזז ב-Geotag למקום. כך כל באזז שתתחילו ממקום מסויים יקושר למקום, ויאפשר לאנשים בסביבה לצפות בבאזזים המקומיים. לדוגמא: אם אתם מחפשים מסעדה בקניון הקרוב, תוכלו לצפות בכל הבאזזים שנכתבו מתוך או על אותה מסעדה, וכך תוכלו להחליט האם שווה לכם לאכול בה.
גם ביישום המפות של גוגל נוספה "שכבת באזז" - מעין ויקימאפיה המאפשר לכם לצפות בכל מיני שביבי מידע על סביבתכם, כגון פקקי תנועה, אירועים מיוחדים וכו`.
תוכנת Google Voice מאפשרת גם לשלוח באזזים ללא צורך בהקלדה - פשוט הפעילו אותה ואימרו למכשיר מה ברצונכם לכתוב, והתוכנה תמיר את הדיבור לטקסט (לא עובד בעברית, כמובן).

הפוטנציאל של השירות הזה הוא עצום. אך מרצף השאלות והתשובות המוזרות באירוע ההשקה נראה כי גוגל לא לקחה בחשבון רבות מהאפשרויות - לטענתה אין סיבה שהיא תחשוב על הכל, מפני שלאפשרויות כאן אין סוף. גוגל מחכה לשמוע את עמדת הציבור לגבי השירות הקיים לפני שהיא עובדת בפרך כדי להרחיב אותו, אך נראה שהפעם - בניגוד למקרה ה-Wave - גוגל קלעה למטרה, ויצרה שירות שרבים ינהרו אליו. זאת אומרת: רבים ינסו לנהור אליו ברגע שהוא יהיה זמין. הפתיחה שלו לא נעשתה בבת-אחת, וכרגע לא ידוע לי על אדם כלשהוא בארץ שזכה לנסות אותו. הוא צפוי להיות זמין לכלל משתמשי ג`ימייל במהלך השבוע הקרוב (אולי כמה ימים יותר).


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה