קרן סימביאן חושפת את גרסא 3




ביום שבו חושפת נוקיה, הבעלים לשעבר של סימביאן, את תוכניתה לצאת עם מערכת הפעלה חדשה נוספת, מכריזה קרן סימביאן בתערוכת WMC2010 בברצלונה על הגרסה הבאה שלה - Symbian^3.

הגרסא השלישית של מה שכונה עד לפני שבוע S60 מתאימה את עצמה סוף-כל-סוף לסטנדרטים הנוכחיים של שוק הטלפונים החכמים, עם גלילה לכל הכיוונים בחלקי הממשק השונים ויכולות ריבוי-מגע אופייניות כמו זום בשתי אצבעות וכו'.
תכונות רבות בממשק, שעד היום דרשו "הקלקות כפולות", מסתפקים עתה בנגיעה בודדת.
מסך הבית של סימביאן 3 כולל "מסכי-בית" מרובים - אם כי לא נמסר מה המקסימום האפשרי - ומאפשר הצבה של ווידג'טים מוכנים מראש בפורמט של טבלה (grid), כלומר: עד 6 ווידג'טים, המוצגים בטור במצב אנכי או בשני טורים מקבילים במצב אופקי).
יכולת המולטיטאסקינג של המכשיר מנוצלת בצורה מעולה בעזרת תכונה המכונה Visual Multitasking - מעין ממשק Windows Flip או Palm Pre Cards המאפשר לדפדף בין תמונות היישומים הפתוחים ולדלג ביניהם בקלילות.
ארכיטקטורת גרפיקה חדשה בעלת תמיכה ב-OpenGL מאפשרת לגרפיקה לרוץ מהר יותר וחלק יותר. כך הופכים המעברים בין עמודים או יישומים בממשק לנעימים לעין, ומתאפשרת הפעלת משחקים בעלי גרפיקה מתקדמת - ממש כמו אצל רוב המתחרות.
נגן מוסיקה חדש משתמש בממשק דמוי CoverFlow של אפל, שנחשב לאחד מממשקי המוסיקה האהובים והנוחים ביותר.

המערכת צפויה להיות מוכנה לשימוש בסוף הרבעון הראשון של השנה (כלומר: עוד חודש), והמכשירים הראשונים שיכללו אותה כברירת-מחדל יגיעו לשוק ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר).

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה