סמסונג עושה דיאטה למסכי המגע



עד היום היו מסכי מגע עסק מסובך למדי לייצור. הם דרשו שכבת זכוכית עליה נמצאת שכבת חיישנים, ושכבת זכוכית נוספת המורכבת ברווח קטנטן מכל העסק כדי ליצור את המגע. כל זה בנוסף לשכבת התצוגה עצמה, המיוצרת בנפרד, מה שהפך את המסכים למורכבים, מסובכים ושמנים.
את כל זה משנה עכשיו סמסונג, שחטיבת ייצור המסכים שלה הכריזה ביום האחרון של ינואר כי החל ממרץ תחל בייצור מסכי מגע חדשים מסוג AMOLED. החברה הצליחה לבטל את הצורך בשכבת מגע נפרדת ע"י שילוב באידוי של חיישני מגע קפסיטיביים בין המצע לסרט המקטב (החלק התחתון של המסך). החיישנים האלה דקים מאוד - רק אלפית מילימטר - וחוסכים הרבה סיבוכים בייצור. הטכנולוגיה מכונֵית On-Cell Touch. החברה כבר ייצרה מכשירים יחידים בטכנולוגיה הזו, והחל מהחודש הבא תייצר את המסכים הדקים בגודל 3.3 אינצ` וברזולוציית WVGA (כלומר: 480x800 פיקסלים) בייצור-המוני.
היום נוסף לקלחת הרותחת דיווח בעיתוני קוריאה כי החברה הגדולה במדינה תציג בתערוכת MWC, המתחילה בעוד שבוע בדיוק, מכשיר ראשון המשתמש במה שהם קוראים לו Super AMOLED. המכשיר חסר השם צפוי להפגין את יכולות המסך החדש, שלפי מקורות בסמסונג מציג צבעים חיים פי 5 ממסכי AMOLED קיימים (וזה בהחלט לא פשוט, בהתחשב בזה ש-AMOLED עכשיוי הוא המסך עם הצבעים החיים ביותר על פי היצרניות), ושיפור של כ-20% בביצועים תחת אור השמש. את שאר הפרטים הם משאירים בסוד - עד השבוע הבא.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה