המגע גולש אל מעבר למסך




רישומי פטנטים הם מדע מסתורי - אולי המסתורי שבכל תחומי המדע. לא ברור למה המשרד הבינלאומי לרישום פטנטים בוחר במקרים מסויימים לסרב לרשום פטנטים מקוריים, כאשר במקרים אחרים הוא דווקא מעניק פטנטים על המצאות שאין בהן כל חדש. אבל דבר אחד בטוח: אם על בקשת רישום הפטנט מופיע שמה של אפל, נראה כי הסיכויים שהיא תאושר, בלי קשר לרמת מקוריותה, עולים עשרות מונים.
כך, למשל, אושרה לפני שבוע בקשה של אפל לרישום פטנט על רעיון שלמיטב ידיעתי כבר נמצא בשימוש ביותר דרכים משאפשר למנות כאן. הבקשה פירטה כיצד ניתן להשתמש בגבולות מסכי-מגע כמשטחי מגע, ולהפוך את החלק שבין מסכי-המגע למסגרות המכשירים אותם הם מאכלסים לחלק מהעסק. כך, כפי שניתן לראות בתמונה, ניתן לנצל את קצוות המסך למעין תפריטים, כאשר המשתמש אינו נדרש להקליק באצבע בדיוק על פינת המסך, אלא יכול לבצע את הפעולה המופיעה על המסך בעזרת נגיעה מעבר לגבול המסך סמוך לאותה פונקציה.
הבעיה היא שהרעיון הזה רחוק מלהיות מקורי. בכספומטים מנסים כבר עשרות שנים ליצור שימושיות כזו בדרכים כאלו ואחרות, וחברת iRiver הוציאה לפני כחצי עשור את ה-Clix - נגן מולטימדיה נייד שהניווט בו התבצע בעזרת לחיצה על מסגרת המכשיר. נכון שאף אחד מהיישומים לא הגיע עדיין לרמה של הצעת אפל, אך מדובר בתחום דינאמי, שאין מקום להעניק בו פטנט למי שמנסה לטעון כאילו השדרוג המינורי שלו לטכנולוגיה קיימת הוא בעצם טכנולוגיה חדשה.
במחשבה שניה - זה בדיוק מה שאפל עשתה גם עם ה-iPad, ולא נראה שזה הפריע לכולם להלל ולשבח אותו.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה