חלונות 7 ומסדר החלפת הסוללה


לפני קצת יותר משבוע נחשף באתרי טכנולוגיה מובילים כי חלונות 7, שאחת ממטרותיה המוצהרות היתה להאריך את חיי הסוללה של מחשבים ניידים, עושה בפועל את ההיפך. לפחות במובן מסויים.
אחד מהחידושים ב-Windows7 הוא מערכת התראה האמורה להודיע למשתמש כאשר נראה שהסוללה שלו שחוקה מדי ודורשת החלפה. הבעיה היא שאלפי בעלי מחשבים ניידים מתלוננים בפורום TechNet של מייקרוסופט כבר מאז יוני שהגרסא הסופית של המערכת נוטה להתריע על הצורך בהחלפת סוללה גם כאשר הוא לא קיים.
"היו לי חיי סוללה מצויינים עד שהתקנתי את גרסת ה-RTM (זו ששוחררה ליצרני המחשבים) של חלונות 7", דיווח בפורום משתמש מתוסכל. "בכל גרסאות ה-RC ("מועמד לשחרור") והבטא שניסיתי חיי הסוללה עמדו על כשלוש שעות. עכשיו יש לי רק 20 דקות עד שחלונות 7 מכבה לי את המחשב". משתמשים רבים מאשרים שמדובר בבעיה הקיימת רק בגרסא הסופית, אך לא אצל כולם היא גורמת לכיבוי המחשב. נראה שהמנגנון, שאינו מיועד לשלוט על המחשב אלא רק להתריע, גורם אצל רוב המשתמשים רק למטרד בדמות התרעות חוזרות ונשנות על סוללה שחוקה, תוך שהמחשב ממשיך לעבוד כרגיל. אך אצל אלו שהמערכת גורמת לכיבוי המחשב שלהם כאשר הסוללה כלל אינה ריקה מדובר בתקלה רצינית.
יש להדגיש כי לא בכל מחשב קורה דבר כזה, אך מגוון דגמים גדול למדי סובל מהבעיה, ומייקרוסופט הודיעה בשבוע שעבר כי היא חוקרת את העניין בשיתוף עם שותפות החומרה שלה. כמו כן, הבעיה אינה פוגעת בסוללה עצמה, אך גם אינה מושפעת כאשר מחליפים את הסוללה בפועל.
בינתיים החקירה בעיצומה. אם וכאשר יתקבלו עדכונים - תשמעו עליהם.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה