Synaptics Fuse במבחן המציאות



רק לפני חודשיים ראינו לראשונה את סרטון ההדגמה של Synaptics Fuse - המכשיר המהפכני של הוגת ה-iPhone, המצוייד ביותר חיישנים ואפקטים ויזואליים מכל הסמארטפונים האחרים יחד. השבוע, בתערוכת עולם הסלולאר בברצלונה, הוא כבר הודגם על מכשיר אמיתי, ואתר SlashGear שיחק איתו וצילם אותו במשך 6 דקות, כדי שכולנו נוכל להתחיל לפנטז:




הפיוז מצוייד במסך מגע קפסיטיבי, משטח עקיבה על גב המכשיר, חיישני לחץ בצידיו ואקסלרומטר רב-כיווני - ללא ספק ריכוז החיישנים הגבוה ביותר במכשיר סלולארי בודד אי-פעם. הניווט בתפריט שלו יכול להיעשות בלא פחות משלוש דרכים שונות:

נגיעה במסך, כמו בכל מכשיר מגע אחר;

נגיעה בצידו האחורי של המכשיר, כאשר מיקום האצבע מוצג על המסך ע"י הבלטה של האייקונים בגרפיקה תלת-ממדית, והרמה של האצבע מגב המכשיר מהווה בחירה (מזכיר קצת את רעיון ה-Else Intuition);

לחיצה על צידי המכשיר, המפעילה מנגנון המנווט בעזרת האקסלרומטר, כך שהטיית המכשיר לכיוונים שונים מזיזה את הבחירה עד להרפיית-אישור.

כל סוגי הניווט מלווים בפידבק בדמות רטט המסייע חישת המעבר בין לחצנים כאילו היו תלת-ממדיים לא רק מבחינה גרפית.
הגרפיקה התלת-ממדית, שנהגתה ע"י The Alloy ותוכנתה ע"י TAT, לא מסתפקת באשליה: האייקונים משנים זווית בעת הטיית המכשיר לצדדים, ומסכי יישומונים (ווידג'טים) מאפשרים להפוך כל ווידג'ט על גבו, כך שכל יישומון מכיל בעצם כמות מידע כפולה.
גם מסך הבית/התפריט הראשי לא מסתפק באייקונים בלבד, וחלקם מתעדכנים בזמן אמת במידע שעולה מייד כשהם "מוארים", כמו כותרת ההודעה האחרונה בתיבת הג'ימייל, עדכונים אחרונים מפייסבוק וטוויטר ועוד.

נכון לרגע זה דיווחיהם של הנוכחים בתערוכה מציינים שריבוי החיישנים גורם ללא מעט סתירות, כאשר אחיזת לחץ לצורך שימוש בחיישנים הצדדיים נוטה לגרום לנגיעה במשטח העקיבה האחורי. גם באגים יש כנראה לא מעט. אבל מסרטון ההדגמה שלפנינו ניתן להבין בקלות שגם אם לא כל החיישנים יחיו בשלום על מכשיר אחד בסופו של דבר, הרעיון והממשק הגרפי המרהיב בהחלט עשויים למשוך לא מעט קונים למכשירים שיתבססו על הקונספט.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה