שיתפת? תשלם (שוחד)


זו לא פעם ראשונה שאנחנו שומעים על מקרה בו מי שאמור להילחם במשתפי קבצים מוגנים מפר בעצמו את החוק. בפעמים הקודמות היתה זו החברה שהייתה אמורה להילחם בשיתוף הקבצים בשם איגודי חברות הסרטים והמוסיקה, שפרצה לשרתים של אחרים וניהלה אתרי פורנוגרפיה. הפעם זהו מנהל רשת באוניברסיטה שסחט תלמידים.


באוניברסיטאות אמריקאיות יודעים שתלמידים אוהבים להיעזר בחיבורי הרשת האקדמיים האולטרא-מהירים כדי להוריד קבצים מוגנים כמו שירים ובעיקר סרטים, ולכן ממנים בכל אוניברסיטה אחראי רשתות רציני שידאג לכך שסטודנטים לא יוכלו להשתמש בפונקציות כאלו, או לפחות יצטרכו לתת על כך דין וחשבון.

אבל אחראי הרשת של אוניברסיטת ג'ורג'יה, דורין דֶהֶליאַן (37), ניסה להתחכם. הוא הגיע למסקנה שאין טעם לדווח על מורידים פיראטיים באוניברסיטה ולגרום להעפתם אם אפשר פשוט לסחוט אותם. לפני כשלושה שבועות הוא יצר קשר עם סטודנטית במוסד ואמר לה כי הוא תפס אותה מפרה את מדיניות האוניברסיטה ע"י הורדת תכנים מוגנים, וכי הוא יכול "להעלים את המצב בתמורה לכסף". כך סיפר לעיתון Athens Banner-Herald ראש משטרת הקמפוס, ג'ימי וויליאמסון. "הוא הציע 'בסך הכל' למנוע מהמידע להגיע ל'רשות השופטת' (של האוניברסיטה)".

הסטודנטית, שידעה שהאלטרנטיבה היא אפשרות לסילוק מהמוסד, לא יצאה מכליה. היא אמרה לו כי אין ברשותה הסכום שהוא דורש, ומיהרה להודיע על השיחה לאחד מאנשי הסגל, שמיהר להעביר את המידע למשטרה. שוטרת מוסווית נשלחה להתחזות לסטודנטית ולהציע לדהליאן את התשלום שביקש, וכשהסכים נעצר באשמת סחיטה ופוטר מייד. המשטרה מאמינה כי דהליאן סחט תלמידים נוספים, שלפחות אחד מהם גם שילם את הסכום הנדרש (שלא פורסם).

גורלה של הסטודנטית המורידה גם הוא לא פורסם, אבל אני בטוח שהיא כבר תמצא לעצמה רשת אולטרא-מהירה חינמית אחרת להורדת סרטים ושירים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה