הצצה ראשונה ל-Windows Phone 7


ב-16:10 שעון ישראל עלה על הבמה במלון קאטאלוניה בברצלונה מנכ"ל מייקרוסופט, סטיב באלמר, כדי לנסות ולהוכיח שמייקרוסופט לא ויתרה על הניסיון להתחרות בשוק הסלולאר. מאות עיתונאים חיכו לרגע הזה בקוצר רוח - מי כדי לראות האם למייקרוסופט יש עוד סיכוי בתחום, ומי בציפייה לקטול את החברה על עוד מוצר כושל.






  • אחרי משיכת זמן של כמה דקות, התחילו ההדגמות של המערכת החדשה. הקליפ הקצר המשולב כאן לפניכם הוקרן תחילה, ולאחריו הודגמה המערכת מתוך מכשיר אבטיפוס, שלא נמסרו שום פרטים שהם על חומרתו או זהות יצרניתו.
    ראשית הצהירה מייקרוסופט כי מערכת ההפעלה הסלולארית החדשה שלה נבנתה מאפס, ולכן ההבדלים בינה לבין קודמותיה גדולים אף יותר מההבדלים בין חלונות ויסטה ל-7. הממשק שלה כ"כ מוקפד, שמייקרוסופט מתכוונת למנוע מיצרניות המכשירים להוסיף על גביה את הממשקים הקבועים שלהן - כמו SenseUI של HTC, TouchWiz של סמסונג, TimeScape של סוני-אריקסון וכו'. בנוסף, מייקרוסופט גם תכתיב על איזו חומרה תעבוד המערכת - מצד אחד חיסרון, אך מצד שני יחסוך מהצרכנים את אותן חברות שמנסות למתוח את יכולות המעבדים המיושנים בהרצת מערכות חדשות כדי לפתות אותנו לקנות טלפונים זולים ואיטיים להחריד.
    ממשק Windows Phone 7 הוא אכן הישג שמייקרוסופט יכולה להתגאות בו. כפי ששמענו לאחרונה ממקורות עלומי-שם, הוא דומה יותר מכל לממשק נגן המולטימדיה הפופולארי של מייקרוסופט, ZuneHD. התפריטים השונים מעוצבים כרשימות טקסט בגופן גדול וברור, ללא יותר מדי אייקונים, ועם כותרות-ענק בחלק העליון של המסך. הגלילה בתוך כל תפריט כמעט היא אופקית, והממשק בנוי כך שיהיה ברור מאוד כאשר מגיעים לסוף התפריט. זאת בניגוד למכשירים אחרים, בהם המשתמש מגלה שזהו סוף התפריט רק כאשר הוא מנסה לגלול הלאה ולא מצליח.
    מסך הבית של Windows Phone 7 מצטיין בעיצוב ייחודי - הוא לא מזכיר כמעט שום דבר שראיתי עד היום: ריבועים בגדלים שונים מייצגים בו פעילויות ואפשרויות שונות, כאשר בידי המשתמש להתאים אישית את ה"ווידג'טים" שיופיעו במסך הראשי. ייחודם המרכזי של אותם יישומונים, להם קוראת מייקרוסופט Tiles ("אריחים"), הוא שכל אחד מהם מתעדכן בזמן אמת בפרטי מידע שונים. אריחי פעילויות הטלפון - שיחות שלא נענו, הודעות טקסט חדשות והודעות מייל חדשות - מציגים מונים פשוטים מלווים באייקונים, כמו כל מערכת הפעלה אחרת. אך האריחים האחרים משוכללים הרבה יותר: אריח הפייסבוק, למשל, מתעדכן כל הזמן בתמונות והודעות הסטטוס האחרונות של החברים ברשת, והכל באנימציות חיות ומגניבות למדי.

    המערכת מתחלקת לחמישה "אגפים" עיקריים, אותם מכנה מייקרוסופט Hubs - "מרכזות":


    מרכז ה"אנשים" מרכז את כל פעילות אנשי הקשר, כולל טלפונים, מיילים, הודעות SMS, רשתות חברתיות וכו'.

    מרכז "מוסיקה ווידאו" הוא בפשטות ZuneHD. מייקרוסופט החליטה - בחכמה - להשאיר את נגן המולטימדיה המוצלח שלה כמו שהוא, כולל האפשרות לרכוש שירים המושמעים ברדיו באמצעות יכולות זיהוי ועוד.

    מרכז ה"תמונות" משלב באופן מושלם בין התמונות שעל המכשיר לתמונות שהועלו לרשת. כל התמונות מוצגות בגלריה בסדר שבחרתם, כאשר ליד כל תמונה או תיקייה מופיע אייקון המסמן האם היא מאוכסנת על המכשיר ולאילו שרתי אחסון ושיתוף, אם בכלל, היא הועלתה.
    מרכז ה-Productivity העסקי מכיל יכולות פתיחה ועריכה של קבצי אופיס ויומן המסתנכרן מול אנשי קשר ותוכנת הניהול המשרדית Outlook.
    אחרון חביב - מרכז המשחקים, שיכיל ככל הנראה את כל תכונות שירות Xbox LIVE של מייקרוסופט, צפוי להיחשף בקרוב.

    הרבה פרטים נותרו כאן לא ברורים, ומייקרוסופט כבר הבטיחה כי את רובם תחשוף בוועידת מפתחי-הרשת MIX בעוד חודש בדיוק. אך בסופו של דבר, למרות שבד"כ הדיעה שלי על מייקרוסופט נחשבת למוטית לכיוון החיובי, הרושם הוא שלא היה אדם או עיתונאי, שונא מייקרוסופט ככל שיהיה, שלא נדהם מהמערכת הזורמת והפשוטה שהחברה יצרה כאן.

    ולסיום, הנה סרטון חי של עורך Engadget ג'ושואה טופולסקי, שזכה לכמה דקות של הדגמת המערכת אחד-על-אחד:




0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה