בגד עור שהופך כל מסך ל-Multitouch


למקרה שעוד לא שמתם לב, מולטי-טאצ` הוא אחד הטרנדים הלוהטים בעולם הטכנולוגיה. הוא הפך את האייפון למוצר הלוהט בעולם, עלה לחברות אחרות בלא מעט הפסדים, והוא מוביל בגדול בקטגוריית הניסיונות לחידושים משמעותיים. כל חברה שנייה מנסה לפתח את הדבר הבא בתחום.
גם Displax, חברה לטכנולוגיות אינטראקטיביות מבראגה שבפורטוגל, לא מתכוונת להישאר מאחור. בשבוע שעבר היא חשפה את אחד הפטנטים היותר מתוחכמים באגף המגע-המרובה: Displax Multitouch Skin. מדובר ביריעה שקופה המבוססת על סרט פולימר שקוף ודק יותר מנייר. הכיסוי הזה יכול להיות מולבש על כל משטח - חלק או מקומר, אטום או שקוף - בגודל של בין 18 ס"מ לשלושה מטרים (באלכסון, כמובן), ולהוסיף לו יכולות מולטי-טאצ`.
ה"עור" הדק והשקוף מורכב מסרט פולימר שעליו נמצאת רשת של ננו-צינוריות מוליכות. בכל פעם שנוצר מגע עם גוף חי או עצם בעל יכולת הולכה טובה, נגרמת "הפרעה חשמלית", המאפשרת לבקר הזעיר המובנה בו לחשב היכן אירעה הנגיעה. במסכים גדולים מסוגל המעבד לקלוט ולעקוב אחרי 16 נקודות-מגע בו-זמנית (כלומר: קבוצה קטנה של אנשים שכל אחד מהם משתמש בשתי ידיים), ולדברי החברה הטכנולוגיה כה עדינה עד כי היא מזהה אפילו נשיפה על המסך - מה שלדברי המנהלים פותח אפשרויות חדשות ליישומים עתידיים.
תוספת-המסכים הזו תהיה זמינה לחברות המעוניינות בה החל מיולי הקרוב, כאשר המחירים אמורים להתחרות באלה של מסכי-מגע בגדלים דומים, על פי הרמזים בהצהרת היח"צ של החברה. היא תגיע יחד עם חבילת יישומים שתכלול יישומי משחקים, מפות, רשתות חברתיות, עדכוני חדשות, תמונות, וידאו ועוד, כאשר יישומים נוספים יפותחו (ויימכרו, כנראה) בנפרד.




(כל התמונות באדיבות מחלקת יח"צ ב-Displax)

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה