הטלפון יודע מה אתם רוצים עכשיו




לא פעם נוהגים כתבים טכנולוגיים או סתם סטנדאפיסטים להתבדח על חשבון הטלפונים ה"חכמים". אחרי הכל, גם המשתמשים המנוסים והאינליגנטים ביותר מסתבכים היום עם מערכות ההפעלה המסובכות והמסועפות שמנסות לשכנע אותנו כי הן הדבר הכי נוח, הכי אינטואיטיבי והכי-הכי שראינו אי-פעם.
בשבוע שעבר הוציאה חברה ישראלית בשם Intuitive User Interfaces יישום לפלטפורמת "אנדרואיד" (בתמונה), שמטרתו לאפשר למכשיר לחזות באילו פונקציות מעוניין המשתמש בנסיבות מסויימות ולהציע גישה אליהן בנגיעה בודדת, במקום דפדוף אינסופי בתפריט.
"טלפונים ניידים מציעים כיום אפשרויות רבות, אך אם שואלים את המשתמשים, הם עונים שהטלפונים מסובכים מדי להפעלה", אמר בהודעה הרשמית מייסד ומנכ"ל החברה, ערן אהרונסון. "אנשים רוצים לבצע פעולות בצורה פשוטה, ללא צורך לדפדף בתפריטים מסועפים ולהקליק אינספור פעמים. ע"י יכולת הסתגלות למשתמש בכל מצב, אנו מביאים את חוויית ה-One Touch (מגע בודד) לטלפונים הניידים".
היישום של Intuitive UIs מתנחל על מסך הבית של מערכת ההפעלה הסלולארית, וע"י שימוש באינדיקציות כמו זמן ומיקום מסוגל להציע למשתמש רשימת פונקציות תואמת לסיטואציה, בממשק תלת-ממדי. לדוגמא: אם היישום שם לב שכל בוקר אתם נוהגים לבדוק מייל, הוא ימקם בבוקר במרכז מסך-הבית את הקישור ליישום המייל; אם כל יום ביציאה מהמשרד אתם מתקשרים הביתה, יציג הטלפון במרכז המסך אייקון לחיוג הביתה; אם יש לכם פגישה בעוד שעה יציג המכשיר אייקון המקשר להוראות הגעה למקום הפגישה; וכן הלאה.
הרעיון של החברה לא חדש: מערכת ההפעלה ELSE Intuition של חברת Else (לשעבר אמבלייז) מרעננה בנויה על אותו רעיון - המכשיר אמור לדעת מה המשתמש צריך מתי בעזרת אינספור קישורים פנימיים בין תכונות, ולהציע לו גישה מהירה לאותם פרטים. ההבדל הוא ש-ELSE היא מערכת הפעלה עצמאית וחדשה, בעוד שכאן מדובר ביישום המיועד לפעול על מערכות ההפעלה הקיימות. על פי אתר IntuitiveUI, בנוסף לגרסת האנדרואיד שיצאה ביום שלישי האחרון, מתוכננות בקרוב גרסאות ל"מערכות הפעלה נוספות".

את הקישור להורדה, אגב, לא הצלחתי למצוא בשום מקום. אם יש לכם מכשיר אנדרואיד - נסו לחפש ב-Android Market.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה