תערוכת הסלולאר 2010 - סמסונג


רשומת סיכום נוספת של תערוכת הסלולאר בבברצלונה, והחברה בה נתמקד הפעם היא סמסונג.
סמסונג היא אחת החברות שבנתה ציפיות גבוהות מאוד לקראת תערוכת Mobile World Congress. בין יתר ה"מוקשים" שפיזרה היתה מערכת הפעלה חדשה בשם Bada (אוקיינוס בקוריאנית) וטכנולוגיה חדשה לייצור מסכי AMOLED דקים ובהירים יותר.




ערב פתיחת התערוכה קיימה סמסונג מסיבת עיתונאים מרשימה, בה חשפה את מכשיר הדגל החדש שלה - Samsung Wave, או S8500. ה-Wave הוא סמארטפון שהכל בו חדש, החל מהממשק וכלה בטכנולוגיה.
המפרט הטכני של המכשיר החדש מתחיל מטכנולוגיית המסך. AMOLED On-Cell Touch, או בקיצור Super AMOLED, עליה סיפרתי לכם לפני כשבועיים, מפיקה מסכים דקים ובהירים המשקפים רק חמישית מכמות האור המשתקפת ממסכים קיימים, ומאפשרים שימוש נוח יותר תחת אור שמש. גודל המסכים המיוצרים בטכנולוגיה זו כיום הוא 3.3 אינצ', והרזולוציה היא 480x800 (הידועה גם כ-WVGA).
בנוסף למסך החדיש כולל המכשיר מעבד סמסונג (ARM) במהירות 1GHz, זיכרון פנימי של 2 או 8 גיגה, חריץ הרחבה microSD (עד 32 גיגה), מצלמת 5 מגה-פיקסל כולל צילום וידאו ב-HD, בלוטות' 3, aGPS, רדיו FM ואקסלרומטר (חיישן הטייה).
בתחום התוכנה מבוסס המכשיר על מערכת ההפעלה / פלטפורמה החדשה של סמסונג, Bada. באדה היא התשובה של סמסונג לכל ממשקי האנדרואיד של המתחרות, והיא כוללת ממשק הנראה כשילוב של קצת אנדרואיד, הרבה אייפון וקורטוב TouchWiz, המתהדר ביכולת להרצת עד 10 מסכי-בית ותפריט יישומים זהה לזה של האייפון עם עד 10 עמודים. בנוסף יצרה סמסונג שתי תוכנות העונות לשמות Social Hub ו-Ultimate Inbox, המבוססים שניהם על ה-Timescape של סוני-אריקסון: Social Hub משלבת את כל אנשי הקשר מהטלפון, המייל והרשתות החברתיות, ו-Ultimate Inbox משלבת בין כל ההודעות של אנשי הקשר במקום אחד.
היתרונות של ה-Wave, לפי מה שראיתי עד עכשיו, הם מחירו, שצפוי להיות נמוך מזה של סמארטפונים מתחרים, ומהירות התגובה שלו, המתחרה בהצלחה עם זו של האייפון. הוא צפוי להתחיל להימכר באפריל, ולהגיע לרשת סלולארית כלשהיא בארץ בהמשך השנה. בינתיים אתם מוזמנים לצפות בו בפעולה, כפי שהודגם למנהל "גאדג'טי", אוהד צדוק:







בתערוכה עצמה הראתה סמסונג מכשיר מעניין נוסף בשם Beam. זהו הטלפון הראשון של החברה הכולל מקרן PICO מובנה של Texas Instruments. הוא כולל מסך גדול יותר מזה של ה-Wave - 3.7 אינצ' - ברזולוציה זהה, מצלמת 5 מגה-פיקסל שיכולה גם להקרין את הצילום על הקיר בזמן אמת (אם כי זה לא ממש פרקטי) וחיי סוללה מרשימים במיוחד של 3 שעות הקרנת וידאו. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 2.1 עם ממשק TouchWiz 3.0, הנראית זהה למערכת ה-Bada הרצה על ה-Wave. ההבדל הוא שהמכשיר הזה הוא אבטיפוס, שיגיע לשוק רק בקיץ, ובמחיר גבוה בהרבה מזה של קודמו. הפרט שהדהים את כתב אנגאדג'ט תומאס ריקר, כפי שניתן להתרשם מהוידאו שלפניכם, הוא עוביו, שבמבט ראשון לא מסגיר כלל את המקרן הכלול בו:






מכשירים מעניינים נוספים עליהם הכריזה סמסונג בברצלונה:
Monte - מכשיר דור שלישי ממוצע עם מסך מגע קפסיטיבי בגודל 3 אינצ', מצלמת 3.1 מגה-פיקסל עם יכולת צילום וידאו ברזולוציית QVGA בפורמט MPEG4, GPS, WiFi, בלוטות', USB2.0, וחריץ הרחבה microSD.
Shark AMOLED - מכשיר דור 3.5 בסיסי מאוד, עם מצלמת 5 מגה-פיקסל הכוללת פלאש LED, מיקוד אוטומטי, זיהוי פנים וחיוך וצילום וידאו ברזולוציה בסיסית בקצב של 30 פריימים בשניה ועורך וידאו מובנה. כמו כן הוא תומך במגוון סוגי קבצי אודיו ומצוייד ברדיו FM, יישום לקריאת מסמכים ויישום צ'ט התומך ב-ICQ, גוגל-טוק, AIM ועוד.
Galaxy Spica - מכשיר דור 3.5 עם מסך מגע בגודל 3.2 אינצ' ורזולוציה בסיסית של 320x480 המריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד, מנגן וידאו במגוון פורמטים כולל DivX, כולל קישוריות USB, בלוטות' 2.1 ו-WiFi ומצוייד בשקע אוזניות סטנדרטי.
Blue Earth - מכשיר דור 3.5 בסיסי עם מסך TFT בגודל 3 אינצ', מצלמת 3.2 מגה-פיקסל, צילום וידאו בסיסי ועריכתו על המכשיר, תמיכה במגוון קבצי אודיו. הערך המוסף במכשיר זה הוא ה-Eco: הוא מיוצר מחומרים ממוחזרים, נטען מקולטנים סולאריים המורכבים על גבו והממשק שלו מצוייד במספר יישומים להגברת המודעות הסביבתית.
Ch@t - מכשיר דור 2.5 עם מסך מגע בגודל 2.6 אינצ' ומקלדת QWERTY נשלפת.
Corby - מכשיר מגע זעיר מדור 2.5 עם מסך 2.8 אינצ', מצלמת 2 מגה-פיקסל, רדיו FM, פאנלים אחוריים מתחלפים וממשק Cartoon.
Corby TXT - מכשיר דור 2.5 עם מקלדת זעירה בסגנון בלאקברי, מסך 2.2 אינצ', מצלמת 2 מגה-פיקסל, רדיו FM, פאנלים אחוריים מתחלפים וממשק Cartoon.
Corby PRO - מכשיר דור 3.5 קטנטן ומתוחכם, עם מסך 2.8 אינצ', מקלדת QWERTY נשלפת, מצלמת 3 מגה-פיקסל, רדיו FM, פאנלים אחוריים מתחלפים וממשק Cartoon.


יש לציין שכל הקולקציה החדשה של סמסונג מלבד שני המכשירים העיקריים מצטיינת במפרטים צנועים יחסית לטלפונים מתחרים, כך שהם צפויים להימכר בזול ואולי להבטיח לסמסונג שנה מוצלחת בין כל החברות שמתרכזות עתה בסמארטפונים יוקרתיים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה