מפות משופרות של גוגל - או שלא.


גוגל לא מרוצה מיחסי הכוחות המתערערים בינה לבין מייקרוסופט. העובדה שלאחרונה נראה כי מייקרוסופט זוכה באהדה יחצ"נית בעוד גוגל מאבדת אותה מטרידה מאוד את אנשי Mountain-View. לכן הם מנסים להתרכז בימים אלה יותר בשיפור שירותיהם הקיימים ופחות בפריצות-דרך מדומות ושנויות במחלוקת דוגמת Buzz הכושל.

אתמול השיקה גוגל שיפור שנועד להתחרות ישירות במייקרוסופט, ובתופעה מתוצרתה שהחלה כנראה את תזוזת המטוטלת - Photosynth. הטכנולוגיה המאפשרת למשתמשי Bing Maps לצפות בכל מקום על פני הגלובוס דרך מודלים תלת-ממדיים המורכבים מתמונות שהעלו הגולשים ל-Photosynth (וגם לפליקר, בגרסת ההדגמה האחרונה) הקנתה אהדה רבה לשירות המפות של מייקרוסופט. עכשיו יכולים גם משתמשי Google Maps לצפות בכל מקום בעולם מכל זווית שתמונה שלה נמצאת באינטרנט - או לפחות בשירותי אחסון התמונות של גוגל - Picasa ו-Panoramio - ושירות אחסון התמונות של יאהו, Flickr.






התמונות נגישות מתוך שירות Street-View ע"י אייקון המפעיל את תצוגת תמונות הגולשים. לאחר הלחיצה, יופיעו עשרות עיגולים אפורים על המסך, האמורים לציין את זוויות הצפייה השונות. הבעיה היא שבניגוד לרושם המתקבל מסרטון ההדגמה הערוך למשעי, ניתוח התלת-ממד של גוגל רחוק מלהיות אמין, ותמונות נכנסות אחת בשניה בצורה עקומה ומבלבלת. גם זמן התגובה של השירות של גוגל ארוך יותר מזה של מייקרוסופט, והעובדה שהתמונות נמצאות על אותו מודל גיאוגרפי עם תמונות ה-Street-View המקוריות מונעות שילוב של תמונות במקומות נידחים שאליהם מכוניות הצילום של גוגל טרם הגיעו - ישראל, למשל. הייתרון היחיד הוא שהאפשרות החדשה במפות של גוגל מבוססת על פלאש, בניגוד ל-Photosynth הדורשת התקנה של Silverlight - המתחרה המייקרוסופטי לפלאש.
בשורה התחתונה: מעט מדי, מאוחר מדי.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה