המשחקים נפרצו, הרוכשים החוקיים יסבלו



לפני מעט יותר מחודש דנו כאן אודות הגנת המשחקים החדשה של Ubisoft, שמחייבת חיבור מתמשך לאינטרנט ושומרת את כל המשחקים על שרת החברה. המגיב רן בר-זיק כתב אז שמשמעות הדבר הוא שכאשר תיפרץ ההגנה - וזו רק שאלה של זמן - "דווקא לאלו שיורידו את המשחק באופן פירטי יהיה הרבה יותר קל ונעים לשחק מאלו שרכשו את המשחק באופן חוקי". בזמנו עניתי לתגובתו בסקפטיות, אך המציאות עולה, כרגיל, כמעט על כל דימיון (במקרה זה: הדמיון שלי).
השבוע יצאו שני המשחקים הראשונים בעלי הגנת ה-DRM מבוססת-הרשת של יוביסופט, Assassin's Creed 2 ו-Silent Hunter 5, ונפרצו תוך פחות מ-24 שעות. צוות ההאקרים הידוע בשם SKiDROW הוציא גרסאות פיראטיות של המשחקים פחות מיממה לאחר שחרורם. במסמך המצורף לקובצי התמונה (ISO) הפיראטיים הסביר הצוות כמה קל לעקוף את הגנת השמירה באינטרנט בעזרת הקראק שלהם, שעובד בדיוק כמו קראקים מסורתיים, שמחליפים את קובץ ההפעלה של המשחק ועוד כמה קבצים קריטיים בכאלו שבהם ההגנות לא מופעלות.
תחילה הכחישה יוביסופט את האפשרות שההגנה החדשה שלה נפלה כה מהר, אך אתמול, בעקבות התפשטות השמועה, הגיבה החברה בהצהרה נוסח "אנא דעו כי השמועה אינה נכונה, ולמרות שגרסא פיראטית כפי שנטען עשויה להיראות שלמה בהפעלה הראשונה, כל שחקן שיוריד גרסא פרוצה יגלה שהיא אינה שלמה".
אך אתר InfoAddict מציין כי התגובה של Ubisoft "אינה מחזיקה מים" (כך הניסוח באנגלית), מאחר ורק לפני שבוע, בראיון עם PC Gamer, ענה נציג החברה לשאלה כיצד יוכלו הקונים להמשיך לשחק במשחקים אם וכאשר תסגור יוביסופט את השרתים בתשובה "אם, מאיזושהיא סיבה - וזו לא התוכנית - כל השרתים של משחק כלשהוא 'ילכו' יום אחד, נשחרר עדכון שיאפשר לשחק את המשחקים ללא צורך בקשר עם השרת". במלים אחרות: אם החברה יכולה לשחרר עדכון קטן שמשחרר את ההגנה במקרה הצורך, יכולים האקרים לשחרר "תיקון" כזה כבר עכשיו.
התוצאה של העניין היא שבדיוק כפי שניבא בר-זיק, מי שיוריד את המשחק בגרסתו הפרוצה יהנה מחוויית משחק טובה יותר ממי שרכש אותו כחוק - אירוניה שלא חמקה מעיניהם של חברי SKiDROW, שמסיימים את הוראות התקנת הפריצה שלהם במשפט "עזרו לחברות שמהמשחקים שלהם אתם באמת נהנים!".

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה