מסך עשן של רובוטים


יש אנשים שכשאומרים "רובוטים" הם כבר מדמיינים השתלטות עויינת של יצורי-חשמל מתכתיים כל-יכולים מסוג כזה או אחר. אבל אולי אם הם יטרחו להעיף מבט בפרוייקט הזה הם ייזכרו שרובוטים יכולים גם להיות מגניבים מאוד:
שתי מעבדות מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (הידוע כ-MIT) התאחדו לפרוייקט בשם Flyfire (התחכמות שמשמעותה: גחלילית הפוכה). מטרת הפרוייקט בשלב הראשון היא ליצור מעין להקה של הליקופטרים זעירים הנעים יחד כקבוצה. כל הליקופטר מצוייד במערכת ניווט עצמאית המתקשרת עם כל החברים האחרים בקבוצה ועם מחשב הנחיות מרכזי, למטרת מניעת התנגשויות. כל אחד מהרובוטים החצי-עצמאיים מצוייד גם בנורות LED צבעוניות, המאפשרות לו לתפקד כפיקסל חכם המחליף צבעים. הפיקסלים מסוגלים ליצור מסך צבעוני באוויר, ובזכות יכולות התנועה של כל "פיקסל" נוצר מסך חסר-צורה המסוגל לאמץ כל צורה ולהפוך מתצוגה דו-ממדית לתלת-ממדית בזמן אמת בעזרת תזוזה פיזית של פיקסלים.





אתר הפרוייקט מדגיש כי המסך החכם שנראה כאן בהדמיית הוידאו הוא רק צעד ראשון בפרוייקט, אך לא מציין מהם הצעדים הבאים. באנגאדג'ט כבר מאמינים שמעורבת בעניין סוכנות ממשלתית או צבאית כלשהיא, אך זו הרי תיאוריית קונספירציה קבועה המופיעה עם כל פרוייקט הכולל את המילים "ניסיון" ו"רובוטים".

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה