מייקרוסופט מטעינה אותנו בלי חוט


בחיינו המודרניים יש יותר מדי מכשירים, ללא ספק. הבעיה המרכזית היא שכל מכשיר צריך כבל אחר לצורך טעינה, וכך אנו מוצאים את עצמנו תלויים בעשרות כבלים שונים שכל אחד מהם נעלם דווקא כשהמכשיר התלוי בו נמצא במצוקת חצי-הסוללה-הריקה. לא מעט חברות מנסות בשנים האחרונות להמציא עבורנו מטענים אינדוקטיביים* (מטענים מגנטיים אלחוטיים קצרי-טווח), המסוגלים לטעון כל גאדג'ט המצוייד במקלט אינדוקטיבי מתאים, וכך עוקפים את בעיית סוגי החיבורים המגוונים. החל מיצרנית הסמארטפונים העסקית פאלם וכלה בחברות סיניות קטנטנות ועלומות-שם, כולם מנסים למכור לנו מוצרים המצויידים במשטחי הטענה אינדוקטיביים. זה לא מה שפותר את הבעיה, אולי בעיקר מכיוון שחוץ מכמה מכשירים נסיוניים אף גאדג'ט לא מצוייד עדיין במקלט החשמל האלחוטי-מגנטי המיוחל, ומכיוון שרוב החברות מייצרות את המטענים בצורות המתאימות רק למכשירים מסויימים - מה שהורס לחלוטין את הרעיון.

מייקרוסופט, שכידוע אוהבת לשתף פעולה עם העולם בכל מה שקשור לחומרה, רוצה לפתור את הבעיה. בשבוע שעבר הוגשה ממשרדי מייקרוסופט בבייג'ין בקשה לרישום פטנט על משטח טעינה אינדוקטיבי למכשירים ניידים. המשטח הזה נראה כמו דיסק קשיח נייד, ומעוצב בקווים נקיים ובלי בליטות מיותרות, ומכיל אקסלרומטר, מסך OLED, מספר נורות חיווי וגישה לאינטרנט באמצעות קישוריות חוטית (דרך חיבור USB למחשב) או אלחוטית. המכשיר יודע לזהות מתי מונח עליו מכשיר לטעינה, ויודע להפסיק את פעולת האינדוקציה כאשר אין מה להטעין וכך חוסך בחשמל.

אבל מה שמייחד את המכשיר הזה באמת הוא דו-הפרצופיות: אפשר להציב את המשטח על פניו או על גבו. צד אחד משמש כמשטח הטענה אינדוקטיבי, והצד השני כולל מסך המציג מידע הנשלף מהאינטרנט, כגון מזג אוויר או חדשות. האקסלרומטר מזהה איזה צד מופנה כלפי מעלה ומכבה את רכיבי הצד השני. כך, כאשר לא טוענים אף מכשיר, יכול המשטח לשמש כמסך עצמאי להצגת מידע בתחום נבחר.






אבל הסיפור לא מסתיים בבקשת הפטנט. מספר אתרים שפרסמו את העניין ביומיים האחרונים הופנו לגלריית תמונות ב-Flickr בה נראה במפורש מכשיר קיים התואם את הציורים הקודמים. מסתבר שמייקרוסופט סין כבר ייצרה סדרה שלמה מהמכשירים הללו וחילקה אותה לעובדי מחלקת המחקר של מייקרוסופט סין לרגל יום הולדתה העשירי של המחלקה במרץ 2009.





וזה עוד לא הכל. רק כדי להוכיח ש"התמונות הן לא רק תמונות", העלה אחד העובדים ליו-טיוב סרטון בו נראה המשטח בפעולה כשהוא מטעין עכבר גיימינג תוצרת החברה שהותקן בו חיישן אלקטרומגנטי מתאים.





עכשיו פתאום הפטנט הבידיוני נראה הרבה יותר קרוב למציאות, נכון?


* אינדוקטיבי = הַשְרָאִי. כך מתרגם גוגל.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה