סוני מציעה פורמט חדש למשחקי הדגמה




סוני הגישה השבוע למשרד רישום הפטנטים האמריקאי רעיון חדש שלה, שעשוי לשנות את השיטה של חברות המשחקים לפתות אותנו לקנות משחקים. במקום להתגרות בנו עם גרסאות דמו שמכילות שלב אחד בלבד או תכונות חסרות אחרות, מציעה סוני שגרסאות דמו תהיינה למעשה משחקים מלאים, שיכילו טריגרים שמכבים או מפחיתים יותר ויותר אפשרויות ככל שהשחקן ניסה את המשחק יותר זמן. כך, לדוגמא, תתכווץ החרב של דמותכם הוירטואלית במשחקי פנטזיה מגוף ראשון, במשחקי מירוצים תרד מבירות המכונית שלכם ומכוניות אחרות יחסמו אחת אחרי השניה, ובמשחקי מלחמה תאבדו את הנשקים האוטומטיים המתוחכמים שמסוגלים להרוג סוכנים עוינים דרך קירות או ממרחק גדול. לחילופין, תלך רמת הקושי ותעלה, או שהתמונה תוכהה כדי שתתקשו לראות לאן אתם הולכים/רצים/נוהגים/יורים.
מה שיפעיל את הטריגרים לפגיעה בחוויית המשחק יהיו שיטות שעשויות להיות תלויות בזמן המשחק, בזמן שעבר מאז הורדת המשחק או בשלב (למשל: לא תוכלו להמשיך אם נפסלתם יותר מפעמיים באותה רמה). ברגע שתגלו שאתם לא מסוגלים להמשיך לשחק במצב הקיים, יפשוט המשחק יד גרומה ויבקש שתתרמו כמה מרשרשים לטובת גישה לגרסא המלאה.
הבעיה עם השיטה הזו, כמובן, היא שמדובר בפתיחת דלת לעידן בו גם משחקים מלאים יתוכנתו כך שאם תשחקו בהם יותר מהזמן המתוכנן (כלומר: עד יציאת הגרסא הבאה) הם יאבדו תכונות, ויכריחו אתכם לשלם שוב על המשך השימוש במשחק או לחילופין לקנות את כותר ההמשך. כך שאם תגשים סוני - או כל חברה אחרת - את העיקרון, צפוי עידן של אימפוטנציה במשחקים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה