ממשק קטן, מהפיכה גדולה


שוק המחשבים מתאמץ כבר מספר שנים בניסיון לרענן את תחום ממשקי המשתמש, אבל נראה שזה לא ממש הולך. עם כל הסרגלים החדשים וקיצורי הדרך האינטראקטיביים של מערכות ההפעלה האחרונות לסוגיהן, אנחנו עדיין משתמשים באייקונים המשמשים כטריגרים לתוכנות ייעודיות, ומדפדפים בין הקבצים בתיקיות חד-ממדיות מאוד.
ExB, חברה גרמנית המתמחה בטכנולוגיות לניבוי הקלדת טקסט, עבדה בשנתיים האחרונות על ממשק קונספט שבמבט ראשון נראה טפשי ומסובך, אך עשוי לשנות את תפישת ממשקי המגע שלנו לחלוטין. המערכת, העונה לשם PTPT (מבוטא כ-"Petit Petit", "קטן קטן" בצרפתית), הושקה בתערוכת הסלולאר בברצלונה שבוע שעבר.
המסך הראשי של המערכת נראה נקי מאוד. הוא מכיל שלושה אייקונים עגולים וסרגל עליון. אלה הם ארבעת הממדים סביבם בנויה המערכת - אנשים (people), דברים (things), מקומות (places) וזמן (time), וביחד - PTPT. לחיצה על אחד מהאייקונים מתחילה תהליך של שליפת מידע מאותו אייקון, וגרירת פריט מידע אחד ל"הילה" של פריט אחר שולה את השילוב של השניים. למשל: לחיצה על אייקון "אנשים" תאפשר לכם לשלוף שמות של חברים. אם תגררו אייקון המסמל אדם מסויים לעבר ה"הילה" של אייקון "דברים", תוכלו לשלוף את כל התמונות או ההתכתבויות הקשורות לאותו אדם. תוכלו גם להוסיף לשילוב את צלע ה"מקומות" ולקבל את כל התמונות בהם מופיע אותו אדם במקום מסויים (למשל: בחופשה משותפת בנורווגיה). גם אלמנט הזמן יכול להשתלב, כאשר תוכלו לצפות בכל התמונות בהם מופיע אותו אדם בטווח-זמן מסויים.
במבט ראשון נראה הקונספט הזה מעט מסובך, אך אחרי שסיימתי לצפות ב-11 דקות ההדגמה שלו שלפניכם השתכנעתי שמדובר ברעיון שיכול לשנות את חיינו:








כמו שניתן לראות בסרטון, גם תחום התמחותה של יצרניתו - חיזוי טקסט להקלדה מהירה - לא מקופח, וממשק ההקלדה מבוסס על "ענני מילים", הדומים מעט לענני התגיות כאן בבלוגר, בהבדל אחד: הם משתנים לפי ההקשר. אם התחלתם משפט תציע לכם המערכת מילים כו "אני", "שלום" וכו', ובהתאם למילה שתבחרו יוצעו מילות המשך לפי דפוסי ההקלדה שלכם בעבר. יישום ההקלדה זמין כבר היום למכשירי Android. הקוד שלו בחנות האפליקציות הוא XP Predict.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה