טאבלט ראשון נוחת בשוק - עדכון: מדובר בתרמית!



למקרה שישנתם בחודשיים האחרונים, אני רוצה לעדכן אתכם: קרב מחשבי הלוח (טאבלטים) כבר בעיצומו. אפל טוענת לכתר, דל מתגרה על ימין ועל שמאל ו-HP מקווה שהמכשיר שלה יכבוש את השוק פשוט מכיוון והוא היחיד עד עתה המריץ את מערכת ההפעלה Windows 7, ממש כמו מחשב ביתי. גם ה-JooJoo, שאמור להיות הטאבלט הזול והפשוט ביותר, מקווה לכבוש נתח משמעותי בשוק הבתולי. אך בין כל אלה צץ פתאום מכשיר שנראה כמו אלטרנטיבה לא רעה למי שמאס בחברות גדולות מדי שרק נלחמות אחת בשניה, ולא נשאר להן זמן להשקיע במוצרים תכליתיים.
ה-iLet Mini HAL של חברת Haleron Technologies הוא ככל הנראה הטאבלט הראשון שממש יגיע לידיהם של הקונים. המשלוח שלו מתחיל מחר (1 במרץ), ומחירו 200 דולר בלבד. תמורת המחיר הזה תקבלו מעין שילוב בין קורא אלקטרוני ל-MID (מכשיר אינטרנט נייד): מעבד VIA ARM במהירות 600MHz (באייפון זה לא הפריע לכם), מסך מגע רזיסטיבי בגודל 7 אינצ' וברזולוציית WVGA (800x480), 128 מגה זיכרון DDR2, 2 גיגה-בייט אחסון פלאש מובנה, חריצי הרחבה USB (שניים) ו-SDHC (עד 32 גיגה) ו-10 גיגה-בייט אחסון מבוסס רשת בשירות iConnect של החברה. לאינטרנט מתחבר המכשיר בכבל Ethernet, WiFi בתת-תקנים B ו-G או רשת סלולארית מהדור השלישי.
על גב המפרט הזה רצה מערכת ההפעלה Ocean המבוססת על Android של גוגל ומאפשרת למשתמשים להוריד כל יישום התואם למערכת הפופולארית. היא מכילה תמיכה בקבצי אודיו בפורמט MP3, קבצי וידאו במספר פורמטים (לא פורט אילו), קבצי תמונות, קבצי אופיס וספרים אלקטרוניים.
המכשיר מכיל גם שקעים לאוזניות ומיקרופון, רמקול מובנה וחיי סוללה מפעימים של 16 שעות שימוש ו-72 שעות המתנה. עם אחריות לשנה בנוסף ליכולות המעניינות, נראה שמדובר בהצעה מפתה עבור אנשים שלא רוצים את מערכות ההפעלה הכבדות של הטאבלטים היקרים אך לא מוכנים גם לשלם ביוקר על תפוח.



עדכון, 1.3.2010 16:00:
גולש באתר Pocketables, העונה לשם בראד, מספר כי לפני חודש, בניסיון לאשר את ייצור המכשיר הזה, הוא יצר קשר עם החברה הצרפתית שעיצבה את המכשיר שבתמונת ההדמיה שלפניכם. הם אמרו לו כי הם אכן מוכרים את העיצוב לייצור בחו"ל, אך כששאל על חברה בשם Haleron - ענו לו שמעולם לא שמעו עליה, ולא מכרו לה שום עיצוב.
בראד, שמלכתחילה היה חשדני, התקדם בחקירה ובדק מי הבעלים של הדומיין haleron.com. הוא גילה כי הוא שייך לחברה ששוכנת לכאורה בבניין מגורים בג'ורג'יה, ומנכ"לה עמד מאחורי מספר חברות כושלות, ואף הגיש טופס פשיטת רגל. בהתבסס על העובדות הללו, אין מנוס מלהסיק ש-Haleron היא תרמית.
באופן מעניין, אגב, דווקא היום נחשף מכשיר אמיתי של החברה הצרפתית שעיצבה את המכשיר - eviGroup. פרטים בהמשך.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה