סקירה - ESET NOD32 Antivirus 4 / 2010


לא מעט פעמים נזרקת לחלל האוויר של אתרים טכנולוגיים השאלה "איזה אנטי וירוס שווה לקנות?". שאלה שעד לפני שנתיים הייתה נענית לעתים קרובות ב"מספיק להוריד גרסאות חינם". אך עם התפתחות שוק ה-Spyware (רוגלות), ה-Scareware (בעניינן דנו כאן לא פעם), ה-Ransomware (כופרות, שגם עליהן דיברנו רבות) והטרויאניים, איבדו גרסאות החינם את אמון הציבור. לכך גרמו העדכונים המופחתים, הסריקות המוחלשות והמנועים המיושנים (כאשר חברות רבות נוהגות להכניס לגרסאות החינם מנועים ישנים של גרסאות PRO).
כשפנו אלי מאתר "אנטיוירוס" והציעו לי לסקר את תוכנת האנטיוירוס של אחת מ-8 החברות אותן הם משווקים, קפצתי על ההזדמנות לנסות ולשתף אתכם במסקנותיי משימוש באחת מהתוכנות העדכניות בתחום. לצורך העניין בחר מתניה מוזס, ההאקר שבין כותבי בלוג זה, בתוכנת ESET NOD32 Antivirus 4 החדשה. את כל בחינות הביצועים שלה השוויתי עם האנטיוירוס הרגיל שלי - Avira 2009, שהיווה את "קבוצת הביקורת".

החיסרון העיקרי של "נוד" - למרות השיפורים הרבים שעברה עם השנים - הוא תהליך ההתקנה. השלבים האחרונים שלו דורשים אחד מהשניים: או קריאה והבנה של התכונות המתקדמות, או אישור הפעלתן בלי להבין. אפשר היה בהחלט לשמור את כיבוי האפשרויות הללו לשלב שאחרי ההתקנה, וכך לחסוך אותו מהמשתמש הפשוט, שרק רוצה את ההגדרות המומלצות. עד כאן החדשות הרעות.
הממשק שתקבלו אחרי ההתקנה פשוט יותר להבנה, ומכיל בדיוק את התכונות שאתם צריכים. אם אתם משתמשים מתקדמים, תוכלו לעבור לממשק מתוחכם יותר המעניק לכם שליטה וניטור על היבטים רבים בעבודתה של התוכנה. לעומת כמה תוכנות אחרות שניסיתי לאחרונה (Panda, בעיקר), כאן כל דבר עשה בדיוק את מה שציפיתי ממנו.
האייקון הירוק של התוכנה מתיישב בסרגל המערכת שלכם, ומכאן והלאה קשה למדי להבחין בקיומה במשך רוב הזמן. זאת מכיוון שבניגוד לגרסאות קודמות של "נוד" אותן אהבתי להשמיץ, זו החדשה צורכת מעט מאוד משאבי מערכת, ומשתדלת מאוד לא להפריע במהלך העבודה. צריכת הזיכרון שלה ממוצעת למדי בזמן פעולה שגרתית, ובזמן סריקה פעילה היא הייתה נמוכה בכ-50% מזו של AVIRA (!). הפרשי צריכת המעבד היו גדולים עוד יותר, כך שניתן לומר שבתחום הביצועים ניצחה "נוד" בנוק-אאוט.
בכל מה שקשור בהגנה הוכיחה התוכנה כי היא עושה את העבודה בדיוק כמו שצריך - תוכנות זדוניות מדומות שהוחדרו בכוונה למערכת או הופעלו ישירות מתוך הרשת נחסמו מייד ע"י NOD, בעוד ש-AVIRA התקשתה מעט להדביק את הקצב (אם כי בסופו של דבר עשתה גם היא את שלה). ההתראות על הקבצים שנחסמו צצו בפינת המסך התחתונה, ולא הפריעו למהלך העבודה כמו חלונות הפופ-אפ העצומים של AVIRA - ושל מספר תוכנות אחרות שזכיתי להכיר.
בתחום הדיוק בזיהוי - וכאן המקור למידע הוא לא אני אלא אתרים בעלי כלים טובים יותר ממני לבדיקות אמינות כאלו - מדורג האנטיוירוס הזה בין המקומות הראשונים בכל המבחנים האחרונים.
עדכונים של ESET נעשים בתדירות של פעם ביום (כמו כל תוכנה אחרת), ונראה שהם מהירים יותר וקטנים יותר מאלו של AVIRA, כך שבשימוש לאורך זמן רוב הסיכויים ש-NOD תתפוס פחות מקום על הדיסק, וכך תמשיך לעבוד במהירות וביעילות.

בשורה התחתונה, ניתן להגיד שהופתעתי מאוד מ-NOD 4. מנסיוני עם גרסאות שלה בעבר, ובהתחשב בעובדה ש-Norton אכזבה אותי לאחרונה עם הבטחות דומות, לא האמנתי שחברת ESET תצליח דווקא היא לשלב בין הגנה מהדרגה הראשונה (תחום שבו היא לא התקשתה מעולם) עם קלות שימוש וידידותיות למשאבי המשתמש (תחום שבו היתה בעבר בתחתית הסולם). בניגוד לתוכניתי המקורית - לסקור ולמחוק - אני בהחלט מתכוון להמשיך להשתמש בה.
ולסיום נציין שוב שאם גם אתם רוצים לרכוש את NOD32, רצוי שתעשו זאת באתר Antivirus, שהיו נחמדים דיים לממן עבורכם את הסקירה הזו. כי אם כבר לקנות - עדיף לעשות זאת ממי שעוזר לנו לעזור לכם.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה