סקייפ מנתקת את הסלולאר


לא מעט תיאוריות קונספירציה עשויות - ואף נוטות - להתפתח סביב סיפורים טכנולוגיים שונים. לפעמים, כמו במקרה שלפנינו, הן אפילו מוצדקות:
סקייפ, שהתוכנה שלה לשיחות חינם בטכנולוגיית VoIP משמשת כבר שנים רבות ככלי מצויין לחיסכון בחשבונות טלפון, יצאה עם השנים מ-Windows, וחדרה גם למערכות הפעלה ומכשירים קצת יותר טבעיים - כמו למשל סמארטפונים המריצים את Windows Mobile ומכשירים מתקדמים תומכי ג'אווה. אחרי הכל - טלפונים סלולאריים הם סביבה טבעית לספקית שיחות טלפון מוזלות.
אבל השבוע הודיעה סקייפ שנמאס לה. פיתוח היישומים למכשירי טלפון סלולאריים קשה ואינסופי, מאחר וכל טלפון עובד מעט אחרת, וכך נוצר מצב בו אף גרסא ניידת של סקייפ לא עבדה כמו שצריך על יותר מדגם אחד או שניים. החברה התלוננה גם על כך שהשימוש בגרסאות הסלולאריות שלה תלויה בטובות מהמפעילות הסלולאריות, ובעצם לא באמת יכולה להבטיח למנויים שלא ישלמו על השיחות. "אף אחת מהיישומים הללו לא הציע חוויית סקייפ טובה", כתב פיטר פארקס, הבלוגר הבריטי של החברה. עמודי ההורדות של גרסאות סקייפ למכשירי Windows Mobile ומכשירים תומכי JAVA (כולל מכשירי אנדרואיד) הוסרו, והחברה מקווה שהלקוחות שבבעלותם מכשירים של נוקיה יעברו לגרסא הייעודית למערכת הפעלה זו. לקוחות שכבר הורידו את היישומים האחרים יוכלו להמשיך ולהשתמש בהם - בינתיים.
אך מאחורי הצעד הזה עומד גם פן אחר: לפני כשבוע וחצי הודיעה סקייפ על הסכם שת"פ עם ספקית הסלולאר Verizon, במסגרתו יוכלו לקוחותיה להתקשר בחינם באמצעות יישומי סקייפ שיתוחזקו במיוחד. נראה שסקייפ מתיימרת לעבור למודל בו ספקיות סלולאר משלמות להן כדי להציע שירות ללקוחותיהן, כך שבעתיד סביר להניח שיימושי הסקייפ שתחזוקם הופסק יחזרו למשחק - תחת מודל עסקי חדש. כמה זה יעלה ולמי - זו כבר שאלה שהתשובה עליה עשויה להשתנות עם הזמן.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה