תערוכת הסלולאר 2010 - סוני-אריקסון





סוני-אריקסון הגיעה לתערוכת הסלולאר בעמדה נחותה למדי: בשנים האחרונות היא הפסידה אחוזים נכבדים מנתח השוק שלה לטובת האייפון והמתחרות הקוריאניות (סמסונג ו-LG), והניסיונות שלה לייצר סמארטפון ראוי התעכבו בעקבות הטראומה מקבלת הפנים הצוננת לה "זכה" ה-Xperia X1. הדבר הוביל לכך ש-SE היא אולי החברה היחידה שטרם הוציאה סמארטפון שני, ו"נתקעה" בשוק ה-Feature Phones (אותם, אגב, היא עושה טוב יותר מכולן). המטרה הברורה בקולקציה שהוצגה במסיבת הפתיחה של החברה ביום ראשון הקודם (כלומר: לפני שבוע וחצי) הייתה להודיע קבל עם ועולם: חזרנו. ועם נבחרת של 5 מכשירי דגל לשנה הקרובה, נראה ש-SE נמצאת במסלול הנכון.

מכשיר הדגל המרכזי עליו דיברו אנשי החברה באירוע היה, כמובן, ה-X10 - אחד הסמארטפונים המדוברים ביותר אי-פעם. המכשיר, שנמצא בשלבי טרום-השקה כבר למעלה משנה, יצא לשוק העולמי במהלך החודש הבא. זהו טלפון יפהפה וחכם במיוחד, המריץ את מערכת ההפעלה Android בגרסא 1.6 (שדרוג ל-2.0 יגיע כנראה זמן קצר לאחר תחילת המכירות) על מעבד Snapdragon במהירות 1GHz, מסך מגע ענק בגודל 4 אינצ' ורזולוציה של 854x480 (שממש בזמן כתיבת הרשומה התברר לי שיש לה גם שם רשמי: Full Wide VGA, או בקיצור FWVGA).
מה שמייחד את המכשיר הזה הוא ממשק ה-MediaScape של סוני אריקסון, אותו פגשנו לראשונה תחת השם Rachael. זהו ממשק המולבש על-גבי מערכת ההפעלה אנדרואיד, ומאפשר לצפות בכל פעילויות הקשר ואנשי הקשר בממשק מרהיב, המציג את הודעות ה-SMS, ה-MMS, המייל, הטוויטר והפייסבוק של כל איש קשר, ומאפשר גם לצפות בתמונות של אותו איש קשר המאוחסנות על המכשיר כמו גם אלו הנמצאות ברשתות החברתיות. ממשק דומה למדיה בשם MediaScape מאפשר לצפות בקבצי התמונות, המוסיקה או הוידאו על המכשיר, ולקבל מידע נוסף מהמכשיר ומהרשת על הקובץ הנבחר (למשל: שירים וּוִידאו-קליפים נוספים של אותו אמן).
כמובן שבנוסף לתכונות היותר ייחודיות יש גם אקסלרומטר, מצלמת 8 מגה-פיקסל, חיבור לאוזניות ועוד.







למי שלא אוהב מכשירים גדולים הציגה החברה את X10 Mini. המכשיר, שיהיה זמין ברבעון השני של 2010, דומה בעיצוב ובממשק ל-X10, אך הוא קטן בהרבה, ומסתפק במסך של 2.5 אינצ' בעל רזולוציית QVGA (320x240) ומעבד במהירות 600MHz. הוא ככל הנראה המכשיר הקטן ביותר המריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד. הממשק הוא כל מה שיש ב-X10, בתוספת מסך-בית המותאם להפעלה ביד אחת וכולל קיצורי דרך ל-4 יישומים לבחירת המשתמש בפינות המסך, בנוסף ליישומונים ביניהם ניתן לעבור בגלילה לצדדים. הוא כולל גם את כל שאר התכונות מה-X10, כולל מצפן, WiFi, אקסלרומטר וכו'. רק המצלמה מנוונת במקצת (אך עדיין מרשימה) עם 5 מגה-פיקסל. מאחר והמכשיר קטן מאוד, המקלדת הוירטואלית בנויה בתבנית 12 המקשים של טלפונים רגילים.






ולמי שאוהב סמארטפונים קטנים אבל לא אוהב להקליד בשיטת 12 המקשים - קבלו את ה-X10 Mini Pro. זהו בעצם X10 מיני עם מקלדת QWERTY פיזית נשלפת. בכל שאר ההיבטים הוא זהה ל-X10 Mini, וגם הוא צפוי להגיע לשוק ברבעון השני של השנה.






שני המכשירים האחרונים ב"חמשת המופלאים" הם ה-Vivaz וה-Vivaz Pro. Vivaz הוכרז כבר בתערוכת CES בינואר, אך עתה הצטרף אליו אח בעל מקלדת QWERTY מלאה והבדל של שני מילימטר בעובי, למכורי ההקלדה הכבדים. שני המכשירים מבוססים על מעבד במהירות 700MHz ומערכת ההפעלה Symbian^1 (מה שהיה פעם S60), והיכולת הבולטת ביותר שלהם היא צילום וידאו ב-HD. העיצוב של "אחיות ה-Vivaz" מעוגל ויפה עוד יותר מזה של ה-X10, והם מצויידים במסך מגע LCD TFT (כלומר: Resistive) בגודל 3.2 אינצ' ורזולוציית nHD / HVGA (כלומר: 640x360 פיקסלים). בנוסף הם מצויידים בכל השכלולים הרגילים של הטלפנים החדשים, כגון אקסלרומטר, GPS, WiFi וכו'. גם הם, כמה מפתיע, יימכרו כבר ברבעון השני של השנה.






נ.ב - לפני סיום הרשומה, אני רוצה לציין את אחת התכונות המשותפות לכל מכשירי SE שלא הכנסתי לתיאורים: החל מ-2009, נראה שכל מכשירי החברה תומכים בפלאש באמצעות תוכנת Flash Lite של אדובי. אפילו מכשירים בסיסיים יחסית מכילים את התכונה שרוב כתבי הטכנולוגיה טוענים שהיא החיסרון היחיד באייפון ובאייפאד, וכמובן שגם מכשירי הדגל החדשים מצויידים בה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה