מדוושים עם המפות של גוגל




בזמן האחרון נראה שיש פחות ופחות דברים טובים לומר על שירות המפות של גוגל. החל מצנזור מפת ישראל בסלולאר, דרך השירותים המתחרים שכבר עולים על גוגל בכמעט כל מובן אפשרי וכלה בהסתבכויות שירות "מראה רחוב" - גוגל ראתה הרבה יותר מדי מורת-רוח מהשירות שלה בשנה האחרונה.

אתמול היא עשתה צעד קטן לשיפור המצב, כאשר הציגה תת-שירות חדש: מעכשיו תוכלו לקבל ב-Google Maps לא רק הוראות נהיגה, הליכה ונסיעה בתחבורה ציבורית, אלא גם הוראות דיווש. בתפריט הוראות ההגעה ממקום למקום יוכלו רוכבי אופניים מושבעים לבחור ב-Bicycling, ולקבל הכוונה עם דגש על דרכים ידידותיות לדיווש, כמו שבילים או רחובות עם נתיבים מיוחדים. זמני הגעה משוערים מחושבים לפי כמות העליות והעייפות לאורך הרכיבה, וניתנת עדיפות לדרכים הנמנעות מעליות מעייפות. כמו כן, עם בקשת האפשרות להכוונת רכיבה משתנה כל המפה כולה וכל רחוב מסומן לפי מידת הידידותיות שלו לאופניים - כך שתוכלו לשנות את המסלול המוצע תוך התחשבות בתוואי הדרך.

כמובן שכמו כל מוצר גוגלי, גם המפות הידידותיות לרוכבים זמינות כרגע רק בארה"ב, וגם שם תמצאו אותן רק בערים גדולות (נכון לרגע זה). בנוסף, לא תומכת שכבת שבילי האופניים בשירות המפות הסלולארי של החברה, כך שתצטרכו לקבוע את המסלול מהמחשב בבית או במשרד ולזכור אותו בעל-פה. אך בהנחה שבעתיד שתי הבעיות הללו ייפתרו, בהחלט מדובר בשירות ששווה לשים אליו לב.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה