דיאטת פלאש


פלאש, תוכנת הפלאג-אין הפופולארית ביותר בעולם, הזדקנה במהירות מאז נכנס לחיינו המושג HD. ככל שגודל הוידאו שהיא מסוגלת לנגן הלך והתנפח, הלכו הביצועים והידרדרו. גם טרנד ההגירה של פלאש למכשירים קטנים ופשוטים יותר ממחשבי גיימינג תרם את תרומתו לתלונות הרבות שהלכו והצטברו, והחלטת אפל שלא לכלול תמיכה בפלאש באף אחד ממכשיריה מזכירה יום-יום למליוני משתמשים עד כמה זקוקה אדובי לרוח חדשה של רלוונטיות, לפני שיבואו הפורמטים הנתמכים ב-HTML5 ויגזלו את תהילתה לנצח.

אתמול שוחררה גרסת בטא שלישית לפלאש 10.1, ובה נוספה סוף-סוף תמיכה רשמית בשבבים גרפיים קצת פחות מתוחכמים - Intel GMA 500 ו-Broadcom Crystal HD. השבבים הללו, המותקנים במחשבי נטבוק ואולטרא-ניידים רבים, התקשו עד נכשלו בעבר בהתמודדות עם וידאו באבחנה גבוהה. בגרסא החדשה, כפי שניתן לראות בסרטון המבחן של כתבת Engadget ג'ואנה שטרן, מתאפשר גם לבעלי מחשבי-מיני למיניהם לצפות בוידאו ב-Full HD 1080p יותר מדי בעיות:






במקביל, הלילה העלה מארק דוהרטי, אוונגליסט של פלטפורמת הפלאש, מבחן שביצע בגרסת הבטא השנייה (כנראה) של פלאש 10.1, על גבי ה-Nexus One של גוגל. המבחן נועד להפריך טענות לפיהן צפייה בסרטוני פלאש על גבי הטלפון המתוחכם סוחטות את הסוללה ושותות את המיץ בלגימה אחת. דוהרטי העלה סרטון בו הוא נותן למכשיר לנגן במשך 17 דקות סרטון ביו-טיוב, וצירף את התמונה שמודבקת מייד אחריו, ובה נראית סטטיסטיקה מתוכנת הניהול של המכשיר לפיה צרך הדפדפן באותן 17 דקות של עיבוד וידאו רק 6% מהסוללה. כמובן שצריכת החשמל של המסך היא כבר עניין אחר, אך דוהרטי טוען כי אין סיבה שבעלי מכשירים כאלו לא יוכלו לצפות בשלוש שעות וידאו בפורמט פלאש ישר מהאינטרנט. בנוסף הוא טוען שאתרים אחרים, בהם עובר עיבוד הוידאו התאמה לשיפור ביצועים, מאפשרים צפייה ארוכה אפילו יותר.


Battery Performance with Flash Player 10.1 on the Nexus One from Mark Doherty on Vimeo.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה