נגן-גלש בפעולה

פורום צילום

תנו לי להתחיל את שנת 2010 בגאדג`ט שיצא השבוע בסין, אך מעלה תקוות ותהיות באשר לעתיד ענפי מכשירי המחשוב הזעירים:


חברת SmartDevices הסינית, המייצרת סדרת מכשירי MID (ראשי תיבות: מכשיר אינטרנט נייד) בשם SmartQ, התחילה לשווק לאחרונה את דגם ה-V5 החדש שלה. מדובר במכשיר עם מפרט מרשים למדי, כולל מעבד ARM11 (סמסונג) במהירות 600 מגה-הרץ, 256 מגה-בייט זיכרון DDR2, האצת 3D בעזרת חומרה, 2 גיגה-בייט אחסון פנימי, חריץ הרחבה לכרטיסי SD/SDHC בגודל של עד 32 גיגה-בייטים, חריץ USB, יציאות AV ו-Mini-HDMI לנגינת וידאו ב-HD על מכשיר טלוויזיה או מסך חיצוני, רמקול סטריאו מובנה, מסך מגע בגודל 4.3 אינצ` וברזולוציית WVGA (800 על 480 פיקסלים) וגישה לאינטרנט באמצעות WiFi או תקשורת בלוטות` עם מכשירים בעלי גישה לאינטרנט סלולארי.

כמובן שהוא תומך בקבצי אודיו, וידאו, תמונות ומסמכים בפורמטים הנפוצים, וכולל גם דפדפן אינטרנט ויישום צ`ט תואם MSN, GoogleTalk ועוד.

אבל הדבר הבאמת מרשים הוא שהמכשיר, שמחירו 1099 יואן (כ-610 שקלים), מגיע עם לא פחות מ-3 מערכות הפעלה: Windows CE, אובונטו (לינוקס) וגם אנדרואיד.

השמועות אומרות ששימוש באנדרואיד מקנה אתחול מהיר וגלישה חלקה, אך רק בשתי המערכות האחרות אפשר לצפות בסרטונים מיו-טיוב.

השאלה האמתית היא מתי יימכר המכשיר מחוץ לסין (בארה"ב כבר ראו אותו באיזו חנות-רשת קיקיונית), והאם זהו תחילתו של עידן בו נגני מולטימדיה ניידים במחיר סביר ינסו לרשת את מקומם של המחשבים הניידים, כפי שעשו ה-Netbooks בשנתיים האחרונות.








0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה