מדפסות HP לממד חדש

עוד על אלקטרואופטיקה




HP כבר מזמן לא הציגה שום הישג מיוחד בתחום בו היא נחשבה במשך שנים כה רבות לחברה המובילה בעולם - הדפסה. אך נראה שעכשיו היא התעוררה מהתרדמת הארוכה, ומתכוונת לדחוף את התחום לאופקים חדשים.
אתמול (שלישי) הודיעה החברה האמריקאית כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברה בשם Stratasys ממיניאפוליס. סטראטאסיס מייצרת מדפסות תלת-ממד, המרכיבות דגמים בעלי נפח מוחשי מדגמים ממוחשבים ע"י צירוף חלקי חומר או הסרת חלקים מגוש חומר תלת-ממדי קודם. המדפסות שלה משתמשות בחומר בשם תרמופלסטיק, ששומר על מצב מוצר בטמפרטורת חדר והופך לנוזל תחת חימום, ובעזרת טכנולוגיה בשם FDM (Fused Deposition Modeling - "הרכבת דגם ביציקה מותכת", או משהוא כזה) בונות את הדגם שכבה אחרי שכבה. במסגרת שיתוף הפעולה תשווק סטראטאסיס מדפסת תלת-ממד ממותגת של HP, שתושק בהמשך השנה.

המדפסות הללו לא זולות כלל. הדגם הקטן ביותר שמשווקת Stratasys, המכונה uPrint 3D (בתמונה) ומסוגל לבנות דגמים בגודל של 8x6x6 אינצ`ים (כ-20x15x15 ס"מ) בלבד, עולה 14,900 דולר (כ-55 וחצי אלף שקלים). אך סנטייגו מוֹרֶרַה, סגן נשיא קבוצת הדפסה בפורמטים גדולים של HP, אמר כי הוא בטוח שמיליוני מעצבי תלת-ממד מוכנים לשלם כדי "להחיות" את יצירותים בשלושה ממדים.








0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה