לדפדף בקבצים - רק עם הדפדפן


ההכרזה של גוגל לפני כשבוע וחצי על האפשרות החדשה לשימוש בשירות ה-Docs שלה לאחסון קבצים מכל הסוגים הייתה עלולה להלחיץ כמה מהחברות המציעות שירותים ייעודיים מסוג זה. אך נראה שהגדולות ביניהן היו מוכנות לזה, ויש להן ערכים מוספים להציע למשתמשים.
השבוע התחילה אחת הדומיננטיות בתחום, Box.net, להפעיל שירות חדש למשתמשיה. השירות, שמופעל ע"י חברה בשם Increo, מאפשר לצפות בכמעט כל סוג קובץ המאוחסן בשירות באמצעות פלטפורמה המבוססת על פלאש. Increo הפעילה בשנים האחרונות את השירות הזה לקבצים בודדים שהועלו לשרתיה באמצעות אתר Embedit.in ("שלב-זאת-ב..."), ולפני שלושה חודשים נרכשה ע"י Box. עכשיו מבטיחים ב-"בוקס" שבקרוב יהיה השירות זמין לכלל המשתמשים.
אתר Box מציע אחסון באינטרנט בנפח של 1GB חינם, או נפחים גדולים יותר בתשלום. עד עתה הוא הכיל אפשרויות הצגה לקבצי תמונות, טקסט ומוסיקה. עכשיו, עם שילוב Increo באתר, יוכלו המשתמשים להציג 90% מסוגי הקבצים בלי לעזוב את הדפדפן. כמו כן, יוכל כל גולש לשלב קבצים שלו באתרים פרטיים באמצעות ממשק משולב (embedded), וגם להחליט האם הם יהיו זמינים לכולם או מוגבלים.
בינתיים, מתחרות אחרות כבר מציעות ללקוחות שירותי צפייה בקבצים בעיקר באמצעות שירות Scribd. כך, למשל, eSnips - אחת המתחרות העיקריות בתחום האחסון ברשת, המציעה ללקוחות ממשק מבוסס פלאש לצפייה בקבצי מולטימדיה ואת הממשק של Scribd לצפייה במסמכים כגון קבצי Office. האתר הזה פופולארי במיוחד מאחר והוא מאפשר גם להוריד כל אחד מהקבצים המאוחסנים בו, אם אינכם חפצים בהצגתם בתוך הדפדפן. התכונה הזו הפכה את eSnips לשירות פופולארי לשיתוף קבצים מוגנים בקרב פיראטים.
עכשיו, כאשר מדובר במגמה ברורה להעברה של כל העבודה עם קבצים לרשת, אולי הגיע הזמן שתחשבו שוב לפני שאתם קונים - או גונבים - תוכנה כגון אופיס. אחרי הכל, כדי לצפות במסמכים כל מה שאתם צריכים הוא חיבור לאינטרנט ודפדפן עם תוסף הפלאש. היי - בסוף אני עלול עוד לתמוך ברעיון שפשוט תשתמשו במערכת-ההפעלה-סלאש-דפדפן Chrome OS...

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה