אור עולה ברשת

עוד ידיעות בנושא אלקטרו - אופטיקה


איך אתם גולשים באינטרנט? כבל RJ-45? WiFi? 3G?
אם אתם שואלים את סימנס הגרמנית, יכול להיות שבקרוב לא תזדקקו לטכנולוגיות הללו. החברה הודיעה השבוע כי מהנדסיה הצליחו לשבור את השיא של עצמם בהעברת מידע בטכנולוגיית VLC - Visible Light Communication (תקשורת בעזרת אור נראה).
VLC היא טכנולוגיית תקשורת אלחוטית שסומנה ע"י מספר גורמים כעתידו של האינטרנט האלחוטי, וגם הוזכרה בבלוג זה לפני כשנה וחצי. מדובר בניסיון להחליף את מציאות הראוטרים האלחוטיים העכשווית בעולם בו האינטרנט האלחוטי יתבסס על נורות LED. כל נורה כזו צורכת מעט מאוד חשמל ומסוגלת להבהב בצורה שאינה נראית לעין-אדם. המחשבים מסוגלים לקלוט את ההבהובים באמצעות חיישני אור ולקודד אותם חזרה לאותות חשמליים (או בעברית: מידע). הייתרונות שלה הם פחות קרינה, פחות עומס על תדרי השידור ופחות סיכוי לציתות לתקשורת. החסרונות, לפחות פעם היו מהירות.
מהנדסי סימנס, שכבר קבעו בעבר שיא בהעברת נתונים באמצעות טכנולוגיית VLC, קבעו בסוף השבוע שיא נוסף: הם הצליחו להעביר מידע למרחק של עד 5 מטרים במהירות של 500Mbit/s (מגה-בִּיט - כלומר: כ-62 מגה-בייט בשניה), בעזרת נורת LED של חברת-הבת Osram. מדובר על יותר מפי שניים מהשיא הקודם שלהם. בניסוי שני שידרה מערכת משולבת של חמישה לדים במהירות של עד 100Mbit/s למרחקים גדולים יותר.
היישומים האפשריים של הטכנולוגיה הזו כוללים, בנוסף להחלפת הראוטרים הביתיים ובעיקר המשרדיים, גם שידור מידע כגון דיווחי תנועה או מזג אוויר למערכות ניווט ברכבים באמצעות נורות הרמזורים. ה-IEEE (המוסד למהנדסי חשמל - מכון התקנים הבינלאומי לאלקטרוניקה) עובד מאז 2007 על סטנדרט אחיד לתחום ה-VLC, ועתה מקווים הגורמים המעורבים כי הסטנדרט יושלם עד סוף השנה.










0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה