בקרוב: מפות בתלת-ממד

המדריך לשבוע בניו יורק

אף אחד לא יכול לקחת לגוגל את הקרדיט על חלוציותה בתחום המפות באינטרנט. אין ספק שגוגל ושירותי ה-Maps, ה-Earth וה-StreetView שלה קידמו את תחום הניווט צעד גדול קדימה.
אבל חלוציות לא נמשכת לעד. מספר שעות לפני פתיחת תערוכת CES, בדיוק לפני שבוע, הודיעה Navteq, חברת-בת של נוקיה, כי היא החלה באיסוף מידע לבניית מפות תלת-ממדיות של ארה"ב.
מערכת Navteq True, המבוססת על מערכת המשלבת לייזרים ומצלמות, מותקנת על צי מכוניות המשוטטות בימים אלה ברחבי המעצמה העולמית. החברה מספרת ש-64 לייזרים מסתובבים ללכידת אור נמצאים בכל יחידה, ולוכדים כמיליון וחצי נקודות ציון תלת-ממדיות בכל שניה מהקרקע והמבנים הנמצאים במרחק של עד 150 מטר מהמערכת. יחד עם הלייזרים עובדות מצלמות פנורמיות ברזולוציה גבוהה, עם מערכת חיישנים המחשבת מאיזו זווית צולמה כל תמונה בהתאם לתנועת המכונית הנושאת את המערכת. הכל עובד כ"כ מהר שהפעילות יכולה להתנהל גם כאשר המכונית נוסעת בכביש המהיר במהירות מתאימה.
נראה שמטרתה של נאבטק היא ליצור שירות אלטרנטיבי לזה של גוגל מבלי לפגוע בפרטיות העוברים-והשבים. גוגל, כזכור, הסתבכה עם שירות מראה-הרחוב שלה כאשר הסתבר כי במהלך יצירתו מצולמים עוברים ושבים תמימים, לעתים במצבים מביכים, ולפעמים אפילו צידם הפנימי של בתים נכנס לתמונות. נאבטק, לעומת זאת, בונה מפות המבוססות כנראה יותר על צילומי הלייזרים מאשר על צילומי המצלמות, שכן בדוגמאות שסיפקה עד עתה (בתמונה למעלה, למשל) נראות המחשות ממוחשבות לחלוטין של הנוף.
נאבטק מתכוונת למכור את מפות התלת-ממד שלה ליצרניות מכשירי ניווט. כמו כן, בדצמבר הודיעה מייקרוסופט כי גם שירות המפות שלה, Bing Maps, שכבר הוכרז ע"י רבים כיותר גוגל מגוגל, יכיל בעתיד את מפות ה-3D של Navteq. כרגע זמינות במסגרת השירות רק מספר ערים בארה"ב (שטרם הוכנסו ל-Bing Maps), ובקרוב צפויה להתווסף למאגר כל מפת ארה"ב. אירופה תהיה הבאה בתור, ואסיה ודרום-אמריקה צפויות גם הן להיות זמינות בתלת-ממד עוד ב-2010.












0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה