תביעת מרמה רמאית נגד מייקרוסופט


תביעות משפטיות אינן עניין זר עבור ענקית המחשוב מייקרוסופט. במהלך 35 שנות קיומה היא נתבעה מאות, אם לא אלפי פעמים. אבל תביעה כמו זו שהוגשה נגדה לפני כשבוע היא עוד לא ראתה.

עורך דין בשם סמואל לאסוף הגיש לבית המשפט המחוזי של מזרח פנסילבניה לפני כשבוע תביעה ייצוגית נגד מייקרוסופט, בטענה שהיא "יזמה תוכנית מתוחכמת להתעשר שלא כדין באמצעות התנהלות רמאית" בחשבון ה-Xbox LIVE Marketplace שלו. או משהוא כזה.
כחלק מפלטפורמת ה-Xbox LIVE המוצעת למשתמשי קונסולת המשחקים של מייקרוסופט, מאפשרת החברה ללקוחות לרכוש משחקים והורדות מסוגים נוספים באמצעות "נקודות מייקרוסופט", אותן רוכשים הצרכנים בכסף אמיתי. אך לטענת לאסוף, מייקרוסופט נהגה לגבות את הכסף והנקודות גם עבור הורדות שלא הצליחו בעקבות תקלות במערכת. בתביעה הוא טוען עוד כי אינו היחיד, וכי החברה רימתה כך באופן סדרתי מאות ואלפי לקוחות.

זו לא הפעם הראשונה שמישהוא מבקר את שיטת הנקודות ב-Xbox. בעבר כבר טענו משתמשים כי השיטה גורמת להוצאות יתר בכך שהנקודות נקנות תמיד בסכומים עגולים, כאשר מחירי הפריטים אינם כך. לדוגמא: מי שרוצה לרכוש משחק שעולה 1,500 נקודות, ייאלץ לרכוש 2,000 נקודות, אלא אם כן הוא מוכן לשלם על ה-500 תעריף גבוה יותר. למרות שהטענה הזו שקולה, לדעתי, להגשת תביעה נגד הממשלה על הנפקת מטבעות של שקל במקום 99 אגורות (שמישהוא יימצא שם מקוצר לסכום הזה!), היא נוספה לרשימת טענות אחרות נגד שיטת הנקודות, כמו למשל העובדה שאבטחת מערכת הנקודות קלה לפריצה באופן בלתי-נסבל, וגרמה למייקרוסופט להתחיל לאחרונה לשקול את ביטול המערכת ומעבר לשיטת רכישה ישירה בכסף אמיתי.

אך התביעה של לאסוף דווקא לא זוכה ליחס רציני - מצד לקוחות אחרים. בדיון על הידיעה באתר Slashdot בולט הרושם שלאסוף הוא עורך דין עם אובססיה לתבוע חברות שעל שירותיהן הוא בזבז יותר כסף משהיה יכול להרשות לעצמו. כך הוא תבע ב-2006 את גוגל בטענה שניפחו את חשבון הפרסום שלו בשירות החברה ע"י הקלקות חוזרות ונשנות על המודעות, וב-2005 תבע קזינו בטענה כי הותקף ע"י שיכור בזמן ששיחק שם פוקר. המגיבים מציינים שטענותיו בכל אחד מהמקרים שנויה במחלוקת, אך במקרה של מייקרוסופט ונקודות ה-Xbox שלה השקר שלו נחשף, מאחר והעובדה בשטח אומרת שהורדה ששולמה בנקודות זמינה להורדה גם בעתיד, וכך אין מצב בו הלקוח לא יקבל בסוף את התוכן (מקסימום אחרי שלוש הורדות, ואם לא - אז הבעיה היא כבר אצל ספק האינטרנט).
אז מי פה מרמה את מי? מייקרוסופט את הלקוחות, עורך הדין את מייקרוסופט, או עורך הדין את הלקוחות שהוא מנסה לנסות לשכנע לשלם לו שכר-טרחה בעמוד פייסבוק מיוחד? נראה לי שהנסיבות בהחלט מדברות בעד עצמן.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה