עצור בצד, או שנכבה לך את האוטו!


מרדפי מכוניות הם לא רק חלק פופולארי במיוחד מסדרת משחקי GTA. בארה"ב קורה מרדף כזה לפחות פעם ביום, והוא מצולם ומסוקר בתקשורת באותה איטנסיביות המאפיינת כתבות בענייני פוליטיקה ופלילים בארץ. הבעיה המרכזית במרדפים האלה היא הנזק שהם גורמים בשטח: במהלך המרדף עלולים להיפגע נהגים ועוברי אורח, גדרות ביטחון, שלטים ועוד, ובמקרים לא מעטים יחסית הסתיימו המרדפים במותם של הנמלטים. כאשר מדובר במרדפים או מערבים בטחוניים הסיכוי כי היושבים ברכב ימותו מפיצוץ או חילופי ירי גדולה אפילו יותר. ועוד לא דיברנו על נזקים לכביש עצמו, שמפריעים גם לכל הנהגים הבאים.
חיל האוויר האמריקאי, כפי שנראה, רוצה למצוא דרך פחות הרסנית לעצור מכוניות במקרה הצורך. לפני כשבוע פרסם החיל מעין מודעת "דרושים", לפיה הוא "מחפש מידע העשוי להוביל לפיתוח יכולת אווירית להשבתת רכבים קרקעיים בתנועה תוך מזעור הנזק ליושביהם".
סטיבן טרימבל מאתר FlightGlobal, שחשף את הידיעה, ניגש מייד לגוגל וחיפש רמז כלשהוא לקיומה של טכנולוגיה הממלאת את דרישת חיל האוויר ל"טכנולוגיות בוגרות וניתנות להגשמה", ומצא מידע מעניין: בחודש הבא תודגם טכנולוגיה כזו שפותחה במימון חיל הנחתים ומשרד מזכיר ההגנה האמריקאי.
Eureka Aerospace, חברה מקרוליינה הקיימת מאז 2001, עוסקת מאז היווסדה בפיתוח רובה EMP (פעימה אלקטרו-מגנטית), המסוגל לחולל פעימה חזקה מספיק לעצירת רכב ללא צורך בפיצוץ אטומי. עד היום התוצר היחיד שהציגה החברה היה תותח בגודל של כ-1.80 מ` על 90 ס"מ ובמשקל של כ-90 ק"ג, שהיה צריך להגיע למרחק של לא יותר מ-15 מטר מהמטרה כדי להשפיע עליה. אבל בחודש הבא היא תציג למארינס את הגרסא המשופרת של התותח האלקטרו-מגנטי, שמשקלה הופחת לכ-25 קילו וצורתו, על פי יושב-ראש החברה ג`יימס טטואיאן, דומה למסך שטוח ברוחב 1.2 מ`. טווח הפעולה שלו גדל ל-200 מטרים, אך הוא עדיין לא ישפיע על מכוניות ישנות שיוצרו עד אמצע שנות ה-70.
כתב הרג`יסטר הבריטי לואיס פייג` טוען כי התותח האלקטרומגנטי הוא בבחינת פתרון לבעיה שטרם נמצאה. הוא מזכיר כי שימוש בתותח כזה, מלבד מגבלות סוגי הרכב, הורס גם כל מכשיר ברכב המטרה העשוי להכיל מידע מועיל לצרכי חקירה. מלבד זאת, שימוש בתותח כזה באזורים עירוניים אינו פרקטי, מאחר והוא ישבית גם מעליות, מחשבים, טלפונים ומכשירי חשמל נוספים שחיינו תלויים בהם ברמות כאלה ואחרות. אם המארינס ישתמשו בו על הקרקע, ייהרסו חייהם של רבים.
מצד שני, אם חיל האוויר האמריקאי יבקש להפנות את ה-EMP למטוסים במקום לערים, עשויה Eureka למצוא לעצמה לקוח פחות הרסני.








0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה