הקורא האלקטרוני מתחיל להתגמש




עד היום נמנעתי מלכתוב על טרנד הקוראים האלקטרוניים - eBook Readers - בעיקר מאחר והם לא היו שונים בהרבה מנטבוקים, עם השילוב הקטלני של מעבדים חלשים, מסכי LCD סטנדרטיים למדי (מלבד העובדה שחלקם מוגבלים לתצוגת שחור-לבן) ויכולות שליטה התלויות במסכי מגע משניים או שלל כפתורים טפשיים. גם המבנה שלהם העיד כי השוק הזה פשוט לא עומד עדיין בפני עצמו, ורק מנסה כל הזמן לבחון את יכולות השילוב של מחשבים זעירים עם מכשירי סלולאר גדולים.



אבל הקורא של Skiff משנה את התמונה. ה-Skiff Reader הוא לא עוד eBook Viewer, אלא eReader במלוא מובן המילה. עד כמה שהטכנולוגיה הנוכחית מאפשרת את זה, בכל אופן.
מדובר בקורא אלקטרוני המבוסס על טכנולוגיה שפותחה ע"י LG הקוריאנית, המחליף את מסכי הזכוכית העכשוויים במסך מבוסס על נייר-בדיל (או נייר-כסף, כפי שקוראים לזה בארץ) חסין חלודה, שאמנם לא יכול להתקפל לחצי כמו גיליון של "ידיעות אחרונות (כן, אני יודע שגם "ידיעות אחרונות" כבר הגיע לעובי שלא מאפשר לקפל אותו, אבל בואו נניח לצורך העניין שמדובר בגיליון דק במיוחד), אך מקנה למכשיר גמישות מסויימת לעומת מחשבי-הלוח הניסיוניים והעלובים של היום.




ממדיו של הקורא מבית "סקיף" הם כ-23 ס"מ אורך, כ-28 ס"מ רוחב ו-6.8 מ"מ עובי. משקלו כמעט חצי קילוגרם, וגופו בנוי ממגנזיום. גודל מסך המגע שלו 11.5 אינצ`, ורזולוציית התצוגה היא 1200x1600 פיקסלים. הוא מכיל יכולות קישוריות mini-USB, 3G סלולארי ו-WiFi להורדת תכנים, זיכרון פנימי של 4 גיגה-בייט עם חריץ הרחבה SDHC המאפשר עד 32 גיגה-בייט נוספים, רמקול פנימי ושקע אוזניות סטנדרטי.
סוללת הליתיום-יון המובנית נטענת במשך 2-3 שעות, ומחזיקה לטענת החברה כשבוע בשימוש ממוצע ("אלפי מעברי-דף ושימוש בתקשורת אלחוטית מפעם לפעם").
המחיר, כמו גם מועד התחלת השיווק, לא ברור, אך החברה מסרה כי חוזה שלה עם רשת הסלולאר השניה בגודלה בארה"ב, Sprint, יביא את הקורא האלקטרוני החדיש יחד עם חבילת נתונים להורדת מידע דרך הרשת הסלולארית לחנויות המפעילה הסלולארית ברחבי ארה"ב מאוחר יותר השנה.












0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה