עכברי-המגע עוברים שדרוג




Synaptics, החברה ששינתה את העולם עם משטח-המגע והפכה לשוכנת-קבע בכל מחשב נייד (מלבד אלה של IBM ז"ל) לא נחה לרגע. בתקופה זו, בה כל חברה שנייה מנסה לנגוס לה בשוק בעזרת סוגים חדשים של משטחי-מגע ומסכי-מגע תומכי מולטי-טאצ` (נגיעה בכמה אצבעות בו-זמנית), לא נשארת החברה חייבת. היום הוציאה החברה גרסת בטא ראשונה לתוכנה חדשה בשם Scrybe ("סוֹפֵר", בשגיאת כתיב מכוונת כמיטב הטרנד).
סקרייב היא חלק מחבילת Synaptics Gesture החדשה, המאפשרת ליצרני מחשבים ומשתמשי קצה להגדיר מחוות (gestures) לעבודה שוטפת (workflow) מול המחשב ללא צורך להשתמש במקלדת, ובעצם מחקה שימוש במסך מגע.

לדוגמא: אם אתם גולשים באתר חדשות וקוראים כתבה ארוכה, אין צורך להשתמש בכפתורים מיוחדים לגלילה. אין צורך גם במציאת רצועת-הצד הצרה של העכבר. פשוט הניחו שתי אצבעות על המשטח ומשכו אותן כלפי מטה, כפי שנהוג במחשבי אפל החדשים. לחילופין, אם משטח-העקיבה שלכם לא תומך בריבוי-נגיעות תוכלו לגלול בעזרת תנועת סיבוב מחזורית של אצבע אחת (כמו באייפוד). אם באמצע הכתבה מופיע נתון מעניין שאתם רוצים הרחבה בעניינו - פשוט סמנו אותו בעזרת הקשה-כפולה על הפאד וגרירת ההקשה השניה, ואחרי בחירת הטקסט הרצוי ציירו סימן-שאלה בעזרת האצבע. התוכנה תפעיל אוטומטית חיפוש למושג המסומן. אם מדובר בשם מוצר, ציירו אחרי בחירתו את האות a, והתוכנה תמצא לכם אותו באמאזון.
עוד דוגמא: אם אתם משתמשים בתוכנת איי-טיונז הפופולארית לצורך האזנה למוסיקה, תוכלו לעבור בין האלבומים השונים בגרירת שלוש אצבעות על ה-TrackPad בכיוון הרצוי. גרירת האצבעות כלפי מעלה תתחיל או תפסיק את הנגינה.
קיצורי דרך נוספים המגיעים מתוכנתים מראש הם קדימה (ציור ראש-חץ לכיוון קדימה), אחורה (ציור ראש-חץ בכיוון אחורה), גישה לתיבת המייל (ציור שטרודל), מעבר בין חלונות (לדוגמא: ציור W ל-WORD), העתקה והדבקה, משחק עם תמונות ע"י "אחיזתן" באצבעות ועוד.

הנתון המשמעותי ביותר בהקשר זה הוא העובדה שהיא עובדת לא רק עם משטחי-מגע חדישים תומכי מולטיטאצ` - החברה מבטיחה כי התוכנה תעבוד עם כל משטח-עקיבה שיוצר על-ידה בשנים האחרונות ומצוייד בדרייבר שלה. משטחים שלא תומכים בריבוי-נגיעות ייאלצו להסתפק במחוות פשוטות יותר (כלומר: מועטות יותר), אך התוכנה המאפשרת הגדרה אישית של המחוות אמורה לספק למשתמשים את כל מה שצריך כדי לאפשר שימוש אינטואיטיבי יותר במשטחי-עקיבה.
ראוי לציין שפתרונות עקיבה קודמים עם תמיכה במחוות וריבוי-נגיעות (והבולט ביניהם הוא זה של אפל, הנמצא ב-MacBooks חדשים) לא ממש אפשרו למשתמש לשלוט על אופי המחוות. בוודאי שלא כברירת-מחדל. החבילה החדשה של סינפטיקס היא הפעם הראשונה שמשתמשי PC יכולים להגדיר מחוות לפי טעמם האישי, ולא לפי ספריית מחוות קבועה-מראש.

תכננתי לבדוק עבורכם את התוכנה בעצמי, אבל לצערי גרסת הדרייבר שלי עדיין לא נתמכת בבטא הנוכחית. ברגע שאוכל - אני מבטיח מילה או שתיים על החוויה האישית שלי עם השירות החדש הזה. ובינתיים, כל אחד מכם מוזמן לנסות את התוכנה בעצמו. היא זמינה להורדה חינם בפורטל ייעודי.

ולסיום, העליתי עבורכם ליו-טיוב את ארבעת סרטוני ההסברה וההדגמה שהנפיקה Sunaptics לצורך ההשקה. בנגן שלפניכם נמצאת רשימת-נגינה עם ארבעת הסרטונים. אם וכאשר יתווספו סרטונים נוספים - גם הם יוכנסו לרשימה, ואם תפגינו עניין בכך - אנסה לתרגם את ארבעת הסרטונים לעברית.








0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה