אתה עצור באשמת בדיחה בטוויטר!


טוויטר, כפי שיודעים רוב המשתמשים בו, הוא מקום טוב לצורך כתיבת בדיחות טפשיות או משפטים ציניים. אבל מסתבר שלפעמים עלולה בדיחת טוויטר להשתבש. מאוד.


לפני כשבוע הגיעו שוטרים ממשטרת יורקשייר למקום עבודתו של פול צ`יימברס בן ה-26 (בתמונה מעל) וביקשו לדבר איתו. "המחשבה הראשונה שעלתה לי בראש היתה שאחד מבני משפחתי היה מעורב בתאונה", סיפר אתמול צ`יימברס למארק יוז מהאינדפנדנט וג`ייסון וולש, עורך Forth. "אך אז אמרו לי השוטרים כי אני עצור במסגרת חוק הטרור, והציגו לי דף נייר. זה היה תדפיס של עמוד הטוויטר שלי. באותו רגע נפל לי האסימון".
שבוע קודם, מספר צ`יימברס, הוא ישב בבית מודאג לשמע דיווחים על סופת שלגים המאיימת לשבש את התוכנית שלו לטוס ב-15 לינואר לאירלנד. את דאגתו הוא החליט, כמו כל גולש מצוי, להפנות לטוויטר, וכתב בשירות המיקרובלוגינג את ההודעה "לעזאזל! נמה"ת `רובין הוד` סגור. יש לכם שבוע ושעה לסדר את הבלגאן, אחרת אני מפוצץ את שדה התעופה לשמים!!" (בתמונה למעלה: המקור באנגלית). מסתבר שהמשטרה לא הבינה את הבדיחה, והוא נעצר ונחקר במשך 7 שעות. לאחר ששוחרר מערבות, הושעה מעבודתו "בעקבות חקירה פנימית", ונאסר עליו להיכנס לנמל התעופה "רובין הוד" בדונקסטר לעולם.
המקרה של צ`יימברס אינו הפעם הראשונה שחשוד נעצר בעקבות הודעת סטטוס בטוויטר, אך הוא הראשון בבריטניה, וכנראה גם הפעם הראשונה שהסטטוס המפליל הוא בדיחה שקופה. הוא נאלץ להסביר לשוטרים מהו שירות טוויטר, מאחר ולא היה להם מושג במה מדובר, ושוחרר עד ה-11 בפברואר, אז ייקבע (ככל הנראה בשימוע משפטי) האם הוא אשם - שימו לב - ב"תכנון להפצצת-דמא" (conspiring to create a bomb hoax). בינתיים, מחקה המשטרה את הודעת הסטטוס התמימה, והחרימה את מכשיר האייפון, המחשב הנייד והמחשב הביתי של צ`יימברס.
טסה מייז, מומחית לחוקי פרטיות וחופש הדיבור בבריטניה, אמרה בכתבה כי מעשי המשטרה מגוחכים ומעידים על נואשותה במלחמה בטרור. עם זאת, מה שלא מצחיק הוא העובדה כי לאותם מעשים יש השלכות על חופש הדיבור. "בדמוקרטיה, זכותנו לומר מה שבדעתנו אחד לשני לא אמורה להיות נושא למו"מ - אפילו בטוויטר", אמרה מייז.


עדכון, 14:00:
שוב הצליחו ב-Ynet לעוות כל עובדה אפשרית בסיפור: לפי הכתבה אצלם, הציוץ לא היה בדיחה, המשטרה עצרה את פול בביתו, ועוד כל מיני שיבושים שאפשר למצוא רק באתר יהיר כמו זה של ידיעות.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה