נוקיה עם תוספת רדאר

המדריך לפתיחת בלוג באינטרנט

אתמול נערכה לראשונה באֶסְפּוֹ שבפינלנד מעין וועידה/תערוכה שנתית משותפת של אוניברסיטת אאלטוֹ, מרכז המחקר הטכני של פינלנד (VTT) ונוקיה. התערוכה, שזכתה לשם Demo House, תיערך מעתה כל שנה, ותיתן לקהילת המחקר הפינית הזדמנות שנתית לחלוק רעיונות ולהראות הדגמות של פיתוחים טכנולוגיים.
בין 38 ההדגמות שנערכו בכנס, הציגה יצרנית הסלולאר הפינית פיתוח שלה שעשוי להיות פריצת דרך של ממש בתחום ממשקי המחוות (gestures). החברה בנתה מכשיר סלולאר המבוסס על ה-N95, ומכיל חיישן מסוג שעד היום היה שמור לתחומים אחרים - רדאר. חיישני רדאר מבוססים על גלים אלקטרו-מגנטיים, ולכן יכולים לקלוט תנועות של יצורים חיים גם דרך בגדים. הם מודדים את המרחק בין העצם האלקטרו-מגנטי לעצמם, וכך מאפשרים שליטה בפונקציות שונות ע"י תנועה. למשל: בסרטון ההדגמה נראה כיצד נציג של נוקיה מגביר ומנמיך את הווליום בטלפון בלי לגעת בו - ע"י קירוב או הרחקת היד מעל המכשיר. כמו כן, בחלק השני אפשר לראות איך המכשיר מודד את מהירות ההליכה של נציג אחר כאשר הוא הולך מול הטלפון.
לא הרבה פרטים על היכולות של החיישן הזה נמסרו לציבור, אך אם חיישן הרדאר הזה עובד כמו רדאר מסורתי, הרי שהוא יודע לא רק את המרחק והמהירות של עצמים מולו, אלא אף את מיקומם במרחב לעומתו - מה שאמור לאפשר מחוות רב-כיווניות (בניגוד לתנועות בסרטון, שמתבצעות תמיד בקו ישר מול המכשיר). בואו נקווה שבקרוב נראה פרטים נוספים על השימוש המקורי לחיישן הנפוץ.










0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה