סוף עונה במשחקי הספורט

בשבת הודיעה EA, ספקית המשחקים הגדולה בעולם, כי החל מ-2.2.2010 ייסגרו שרתי המשחק של כותרי ספורט (EA Sports) רבים שהחברה מחשיבה כ"לא מעודכנים" או "ישנים".
מודבר, אמנם, במהלך צפוי למדי, לאור העובדה שכבר באפריל 2009 החלה החברה להיפטר משרתים של עשרות משחקים שלא הצדיקו לדעתה את עלויות ההפעלה. אך ברשימת הכותרים שיודחו במהלך פברואר ניתן למצוא לא מעט שההגדרה "ישנים" לא ממש חלה עליהם.
ברשימה השחורה נמצאים, בין היתר, Fantasy Football 09, Madden 09, NBA 09 לקונסולת ה-Wii (באירופה בלבד), NCAA Football 09 לפלייסטיישן2, NASCAR 09, Facebreaker, NFL Tour ועוד. כל המשחקים שהוזכרו יצאו סך-הכל לפני כשנה וחודש (בממוצע), וכמובן שכל אחד מהם ייסגר גם בגרסאות 2008 ו-2007 שלו.
להודעה הוסיפה EA את הפסקה "כולנו ב-EA רוצים להודות לכם על השתתפותכם בקהילת המשחקים המקוונת שלנו, ומקווים שהלהט שלכם למשחקים אלו ממשיך להיצע הנוכחי שלנו ומעבר לו". מדובר בהצהרה צינית למדי, שפירושה: אם לא תקנו את הגרסאות החדשות של המשחקים שלנו כל שנה, נסגור את כל השרתים המקוונים. ההצהרה הזו חצופה למדי כשהיא באה מייד אחרי פסקה בה אומרת החברה כי חלק מקהילות המשחקים האמורים תיסגרנה עוד לפני תאריכי היעד.
סגירת השרתים משמעותה לא רק סגירת הקהילות, אלא גם סוף לאפשרויות המשחק מרובה-המשתתפים (Multiplayer), השוואת שיאים ועוד.
לסיום רק נציין שחברות גיימינג נוספות, כמו Activision, הצטרפו במהלך 2009 למהלך של EA, ועברו מתמיכה בשרתים ייעודיים פרטיים לשליטה מרכזית, מה שאיפשר גם להן למנוע מפיראטים ומשתמשים שמסרבים לקנות גרסאות חדשות את הכיף שבמשחק מרובה משתתפים באינטרנט, כך ש-EA לא לבד.
תגובת הגיימרים למהלך, לפחות כל עוד מדובר במשחקי EA-Sports, היא שמדובר ממילא בכאלה שלא מיועדים למשחק ברשת (מי כבר משחק כדורגל נגד שחקנים מרוחקים?). נראה מה יהיה להם להגיד כאשר ייסגרו גם שרתי משחקי-הרשת הייעודיים מסוגם של World of Warcraft ו-Unreal Tournament.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה