CES 2010 - לקט ראשון: ממירים אינטרנטיים


לכבוד תערוכת האלקטרוניקה השנתית Consumer Electronics Show, הנערכת בימים אלו בלאס-וגאס, תקבלו כאן במהלך הימים הקרובים רשומות בהן יוצגו קווי מוצרים חדשים ומגמות בולטות בשוק האלקטרוניקה. כל רשומה תהיה לקט (כי אחרת יהיו כאן 10 רשומות ביום), ותציג כמה מכשירים המייצגים מגמה אחת או חברה אחת.
הלקט הראשון עוסק באחת המגמות הנוגעות להרגלי צריכת הטלוויזיה שלנו: Media Stramers - מכשירים המתחברים לטלוויזיה ומאפשרים לה להראות תכנים גם מהאינטרנט או ממחשבים סמוכים ללא כבלים. לדעתי האישית השם המתאים להם ביותר בעברית הוא "ממירי אינטרנט", כהמשך טבעי לממירי-הכבלים וממירי-הלוויין. הנה מה שהוצג בתחום זה (לפחות עד עכשיו):

Syabas, חברה שכנראה נמצאת בתחום מזרימי המדיה לא מהיום, מעוררת תשומת לב רצינית עם הממיר החדש שלה, Popbox. פופ-בוקס, שהוא יורשו של קו ממירי ה-Popcorn Hour ("שעת הפופקורן") של החברה, הוא מכשיר קטן, קל ומעוצב בקווים ישרים וחסרי-יומרות, התומך בכמעט כל פורמט מדיה קיים.
הוא מנגן קבצי אודיו ווידאו, מקרין תמונות ומריץ משחקים ויישומים שפותחו עבורו בעזרת פלטפורמת הפיתוח של החברה. כל חברה או מפתח עצמאי יכולים לתכנת יישומים אותם יוכלו לחלק או למכור באמצעות פורטל ה-Popapps הייעודי.

ממשק ההפעלה של הממיר קל ונוח לתפעול באמצעות השלט, והוא כולל, בנוסף לסייר קבצי המדיה, גם Widgets לתוכן אינטרנטי וחברתי, כמו תחזית, עדכוני פייסבוק וטוויטר, חדשות, תמונות מאתרי שיתוף תמונות כמו Flickr ועוד.
באגף ספקי התוכן למכשיר, למקרה שאין לכם מספיק מדיה על המחשב או כונן-הגיבוי המחובר לרשת (NAS), תמצאו את נטפליקס, רשת השכרת הסרטים האינטרנטית הגדולה בעולם, ו-SHOUTcast מבית נולסופט (ווינאמפ, זוכרים?), שירות המאפשר להאזין לעשרות-אלפי תחנות רדיו אינטרנטיות חינם.
המכשיר מתחבר לטלוויזיה באמצעות חיבור HDMI או קומפוננט. מחירו: 129 דולר.

עם הודעה לעיתונות באורך הגלות ואפילו יותר, מכריזה NetGear, שחקנית חזקה וידועה בתחום ממירי האינטרנט, על ה-Digital Entertainer Express. המכשיר עם השם הארוך, שמחירו לא פחות מ-230 דולר, הוא גרסא זולה יותר של מכשיר קודם של החברה, Digital Entertainer Elite.

הממיר סורק את כל התוכן בכל המכשירים בבית המחוברים לרשת האלחוטית בחיפוש אחר קבצי מדיה. הוא תומך בקבצי וידאו, כולל HD, קבצי אודיו בפורמטים MP3, WAV ו-FLAC ותמונות בפורמטים נפוצים. בנוסף, הוא מייבא תוכן מהאינטרנט, כגון רדיו אינטרנטי (כאן יש רק כ-250 תחנות), תמונות מ-Flickr, עדכוני RSS וסרטונים מאתרים פופולאריים.
באגף התוכן המסחרי מציעה NetGear את תוכנת PlayOn, עליה יש לשלם בנפרד. תוכנה זו מאפשרת גישה ישירה לסרטים ותוכניות טלוויזיה ממקורות רשמיים כגון HULU, Netflix, Amazon VOD, BBC iPlayer ו-CBS.



על הגבול בין ממירי-אינטרנט לבין סתם דיסקים-קשיחים עם התממשקות לטלוויזיה אפשר למצוא את ScreenPlay Director HD של Iomega.
מדובר במכשיר המעוצב כמחשב ThinClient, המתחבר לטלוויזיה באחד משלל סוגי חיבורים, ומכיל דיסק-קשיח פנימי של טרה-בייט לאחסון מדיה, אותה תוכלו לנגן על הטלוויזיה בזכות התמיכה של המיר בפורמטים נפוצים, כולל DivX. לאינטרנט הוא מתחבר עם כבל Ethernet (אם תרצו חיבור אלחוטי תצטרכו לרכוש כרטיס רשת אלחוטי ייעודי), ומייבא תוכן כמו סרטונים מיו-טיוב, רדיו מ-SHOUTcast, תמונות מ-Flickr, עדכוני RSS וסרטים מלאים לרכישה בתשלום משירות CinemaNow של Roxio.

אחרון חביב: מעבר לגבול אחר מהנ"ל - הגבול בין ממירי-אינטרנט לממירים קלאסיים, יושב Slingbox. הסלינגבוקס הוא מוצר וותיק, ההופך את היוצרות והמגמות ומטרתו דווקא להפיח חיים חדשים בממירים הישנים. מדובר בקופסא שמתחברת לממיר הכבלים או בלוויין בבית, ומאפשרת לבעלים לצפות בשידורים הנקלטים בממיר הביתי שלו מכל מקום בעולם, כל עוד יש ברשותו מחשב נייד או סמארטפון מבוסס Windows Mobile עם התוכנה של Sling Media.
ב-CES חושפת החברה שני מכשירים חדשים:
הראשון הוא Sling Monitor - מסך ייעודי לצפייה בשידורי הטלוויזיה הביתית מרחוק. גודלו 15.6 אינצ`, והוא אמור לפתות חברות כבלים ולוויין למכור ללקוחותיהן ממירים שמשדר הסלינג כבר כלול בהם - תחום שעד היום נחל כישלון. משום מה אני מתקשה לדמיין לעצמי אנשים רוכשים את המסך הזה, משאירים את הממיר בבית ונוסעים לחבר`ה עם המסך הקטן (כמו של מחשב נייד!) כדי לצפות במשחק בערוץ הספורט עליו הם משלמים דמי מנוי טבין ותקילין.


המוצר השני שמראה החברה ב-CES הוא Sling Receiver 300 - ממיר לקליטת שידורי ממיר-הממיר. או בעברית: אם יש לכם בבית ממיר סלינגבוקס המשדר את מנוי הטלוויזיה שלכם לרשת, ואתם רוצים לראות אותה לא על מחשב נייד בחו"ל אלא על טלוויזיה נורמלית וגדולה יותר ממסך ה-Sling Monitor, תוכלו לרכוש את הממיר הזה. חברו אותו לטלוויזיה רחוק מהבית, והוא יקלוט את שידורי המנוי שלכם מה-Slingbox בבית ויעביר אותם ב-HD (אם יש) למחוז חפצכם. כך תוכלו גם לחלוק את המנוי לערוץ 5+ עם חברים. אבל אל תגידו את זה ל-HOT.














0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה