הכירו: Nexus One, הטלפון "של גוגל"

עוד גאדג'טים


אחרי חודשים של חרושת שמועות קדחתנית בצורה בלתי נסבלת, השיקה גוגל ממפקדתה ב-MountainView את הטלפון עליו עבדה בשנה האחרונה בשותפות עם יצרנית הטלפונים החכמים HTC.
Nexus One (תתרגלו לשם - כפי שציין בציניות אחד מחבריי בטוויטר, זה הולך להיות ה-iPhone הבא), תוצאה של שת"פ ראשון בין גוגל ל-HTC, הוא סמארטפון מעוצב להפליא (כלומר: מכוער), המבוסס על פלטפורמת Snapdragon של חברת Qualcomm ומעבד ARM של סמסונג במהירות 1GHz. זיכרון RAM של 512MB מריץ את מערכת ההפעלה Android 2.1 החדשה של גוגל, על זיכרון פנימי (אחסון פלאש) של 512MB ומסך AMOLED קפסיטיבי (כלומר: תומך מולטיטאצ`) בגודל 3.7 אינצ` וברזולוציה של 480x800 פיקסלים. כדי לפצות על האחסון הפנימי הקטן מספקת גוגל עם המכשיר כרטיס הרחבה microSD של 4 גיגה-בייט, שהחריץ אליו הוא מתחבר תומך בכרטיסים בנפח של עד 16 גיגה-בייט. לוח ה-Snapdragon מצוייד גם בתקשורת WiFi b/g/n, HSPA ו-Bluetooth 2.1. המצלמה המובנית כוללת חיישן 5 מגה-פיקסל, פוקוס אוטומטי ופלאש. GPS, מצפן דיגיטלי וחיישני אור וקרבה אחראים על החושים של המכשיר.
בתחום מערכת ההפעלה נראית האנדרואיד 2 כמו ויסטה לעומת XP - גרפיקה תלת-ממדית, רקעים מונפשים המגיבים למגע, עיצוב חדש לתפריט היישומים, זיהוי קולי הפועל על כל שדה להכנסת טקסט במערכת, ושיפור קל בתגובה למגע, אך בלי שום דבר חדש מבחינת הבלבול הרב בממשק המסועף.
למרות שהמכשיר מסוגל לתמוך במולטיטאצ` החליטו החברות לא להכניס תמיכה ליכולת זו לתוכנה, אך אנדי רובין, ממייסדי Android, אמר כי גוגל "שוקלת" את הכנסת היכולת בעתיד.
מבחינת שיווק - המכשיר משווק כרגע ישירות ע"י גוגל במחיר של 529 דולרים (כמעט 2,000 שקלים) בחנות האינטרנט שלה, ובסבסוד רשת הסלולאר T-Mobile בארה"ב ב-179 דולר. לקראת האביב הוא צפוי להגיע גם לאירופה ולמדינות נוספות (אבל כמובן שבישראל הוא יושק רק כאשר בשאר העולם הוא כבר יהיה ישן).

בסך הכל, אחרי הרבה מאוד באזז סיפקו לנו גוגל ו-HTC מכשיר לא מלהיב במיוחד, לא יפה במיוחד ולא מהפכני במיוחד. כל טלפון אנדרואיד עתידי עשוי להכיל תכונות מתקדמות יותר מזה, ומלבד המחיר השפוי (פחות מ-2,000 ש"ח בלי סבסוד הוא מחיר מרשים לסמארטפון חדש) אין פה, לדעתי, שום חדשה מרעישה.

לצפייה בפרסומת הוידאו שהוקרנה בהשקה













0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה